Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
Secția finanțe Secția finanțe Adresa: MD 4572, s. Coşniţa, str. Păcii, 70. Sediul Consiliului raional, et.2. Colaboratorii Secței: 1. Contabil - șefă – Valentina CURCUBET, 0248 44 745 2. Specialistă – Valentina CEBOTARI, 0248 44 718 SERVICIUL ELABORAREA ȘI ADMINISTRAREA BUGETULUI 1. Șefă serviciu – Tatiana GRIGORAȘ, 0248 44 745 2. Specialist principal – Rodica STRATULAT 3. Specialistă principală – Tatiana IEPURE, 0248 44 743 4. Specialistă principală – Lucia COZLOV, 0248 44 718 5. Specialist principal – vacant REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A SECȚIEI FINANȚE I. Dispoziții generale 1. Prezentul Regulament reglementează statutul juridic, misiunea, funcțiile de bază, atribuțiile principale și drepturile generale ale Secției finanțe, precum și modul de organizare a activității acesteia. 2. În activitatea sa Secția finanțe se călăuzeşte de Constituţia şi legile Republicii Moldova, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărârile Parlamentului şi Guvernului Republicii Moldova, ordinele, dispoziţiile şi instrucţiunile organelor centrale de resort, deciziile Consiliului raional, dispoziţiile preşedintelui raionului precum şi de prezentul Regulament. 3. Secția finanțe este persoană juridică, care este instituită şi activează conform organigramei şi statelor de personal, programelor de activitate aprobate de către Consiliul raional, dispune de ştampilă şi cont trezorerial în trezoreria regională centru. II. Misiunea și funcțiile de bază ale Secției finanțe 4. Secția finanțe are misiunea de a asigura promovarea și implementarea politicii statului în domeniul finanțelor publice, gestionării finanțelor publice în conformitate cu principiile bunei guvernări. - Șef Secție (1 unitate);5. În vederea realizării misiunii sale, Secția finanțe exercită următoarele funcții de bază:
III. Structura, personalul şi organizarea activităţii Secției finanţe 6. Structura şi statele de personal ale Secției finanţe se aprobă de către Consiliul raional, la propunerea autorităţii executive din cadrul acestuia. 7. Consiliul raional poate opera modificări în structura Secției finanţe, în funcție de necesitățile și particularitățile unității administrativ-teritoriale respective. 8. Şeful Secției finanţe este desemnat şi eliberat din funcţie de către Consiliul raional, pe bază de concurs desfăşurat conform legislaţiei în vigoare. Totodată, șeful secției poate fi numit în funcție conform prevederilor Legii 158/2008 ”Cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public”. 9. Personalul Secției finanțe se desemnează şi se eliberează din funcţie de către șefului secției, în conformitate cu legislaţia în vigoare. 10. Secția finanțe conform efectivului - limită este constituită din 8 unități: - Contabil - șef (1 unitate); - Șef Serviciu (1 unitate); - Specialist principal (4 unități); - Specialist (1 unitate). 11. Sarcinile și atribuțiile angajaților Secției finanțe sunt stabilite în fișele de post, elaborate și aprobate de către șeful Secției. 12. Secția finanţe activează sub conducerea şefului secției, care poartă răspundere personală pentru îndeplinirea funcţiilor Secției. 13. Angajații Secției pot beneficia pentru succesele și performanțele profesionale de stimulări exprimate prin diverse forme, în limitele legislației în vigoare. IV. Drepturile şi responsabilităţile Secției finanţe 14. Secția finanțe este în drept să:
a) dispună de patrimoniu şi să-l gestioneze; b) înainteze propuneri în instanţele ierarhic superioare vizând perfecţionarea şi eficientizarea procesului de elaborare, aprobare şi executare a bugetelor autorităţilor publice locale, instituțiilor bugetare subordonate Consiliului raional Dubăsari; c) efectueze controlul tematic asupra respectării disciplinei financiare în procesul de elaborare şi executare a bugetelor instituțiilor subordonate Consiliului raional Dubăsari; d) verifice corectitudinea întocmirii listelor tarifare, a statelor de personal ale instituțiilor bugetare, a repartizării bugetului local și a modificărilor acestuia; e) verifice respectarea limitelor de personal din instituţiile publice finanţate de la bugetul raionului; f) solicite şi să primească de la autorităţile administraţiei publice locale de nivel I, instituţiile publice finanţate de la buget informaţiile necesare pentru elaborarea şi executarea bugetului; g) înainteze propuneri de sancţionare sau să aplice sancţiuni administrative în conformitate cu prevederile cadrului legislativ în vigoare; h) să convoace consfătuiri pe problemele ce îi revin; i) să înainteze organelor administraţiei publice centrale propuneri, coordonate cu conducerea raionului, privind perfectarea legislaţiei în vigoare; j) să atragă în comisii (grupurile de lucru) specialiştii din cadrul unităţii administrativ-teritoriale, diverse organizaţii de stat şi întreprinderi, în scopul elaborării în comun proiectelor de decizii, dispoziţii; k) să stabilească termenele de prezentare a rapoartelor financiare și să solicite respectarea lor. 15. Secția finanțe este responsabilă de: a) respectarea Constituţiei şi a legilor Republicii Moldova, a decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, a prevederilor hotărârilor Parlamentului şi Guvernului, a ordinelor, dispoziţiilor şi instrucţiunilor Ministerului Finanţelor și altor acte legislative; b) executarea deciziilor Consiliului raional şi a dispoziţiilor preşedintelui raionului; c) respectarea autonomiei financiare a bugetelor autorităţilor publice locale de nivel I şi bugetului raional, în conformitate cu cadrul legislativ; d) reflectarea corectă şi obiectivă în documentaţie a rezultatelor controalelor efectuate; e) păstrarea arhivei şi asigurarea integrităţii documentelor, neadmiterea deteriorării sau pierderii lor; f) asigurarea examinării demersurilor, propunerilor, petiţiilor, obiecţiilor în termenele stabilite de legislaţia în vigoare. g) asigurarea transparenţei activităţii în domeniul implementării politicii bugetar-fiscale a raionului. V. Dispoziţii finale 17. Prezentul Regulament poate fi modificat și completat, reieşind din necesităţile de activitate ale Secţiei, prin Decizia Consiliului raional. 18. Finanțarea activității Secției se efectuează din contul bugetului raionului, în conformitate cu legislația în vigoare. 19. Prezentul Regulament intră în vigoare la data aprobării acestuia de către Consiliul raional. Evenimente tradiţionale:
Informația poate fi accesată aici Analiza Social-economică a raionului Dubăsari pentru anul 2022 |