Harta site-ului
Ajutor
Secția finanțe
Secția finanțe

Adresa:  MD 4572, s. Coşniţa, str. Păcii, 70. Sediul Consiliului raional, et.2.
Telefon: 0248 44 746 / fax. 0248 44 743; e-mail:  dgfdubasari@mail.ru.


Şefă interimară a Secţia finanţe  –  Olga LOGHINOVA, tel: 0248 43 253;

Colaboratorii Secței:
1. Contabil - șefă 
 Valentina CURCUBET, 0248 44 745 
2. Specialistă Valentina CEBOTARI, 0248 44 718


   SERVICIUL ELABORAREA ȘI ADMINISTRAREA BUGETULUI
1. Șefă serviciu – Tatiana GRIGORAȘ, 0248 44 745
2. Specialist principal  – Rodica STRATULAT
3. Specialistă principală – Tatiana IEPURE, 0248 44 743
4. Specialistă principală  – Lucia COZLOV, 0248 44 718
5. Specialist principal  – vacant


 
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE
ȘI FUNCȚIONARE A SECȚIEI FINANȚE

 
 I. Dispoziții generale
1. Prezentul Regulament reglementează statutul juridic, misiunea, funcțiile de bază, atribuțiile principale și drepturile generale ale Secției finanțe, precum și modul de organizare a activității acesteia.
2. În activitatea sa Secția finanțe se călăuzeşte de Constituţia şi legile Republicii Moldova, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărârile Parlamentului şi Guvernului Republicii Moldova, ordinele, dispoziţiile şi instrucţiunile organelor centrale de resort, deciziile Consiliului raional, dispoziţiile preşedintelui raionului precum şi de prezentul Regulament.
3. Secția finanțe este persoană juridică, care este instituită şi activează conform organigramei şi statelor de personal, programelor de activitate aprobate de către Consiliul raional, dispune de ştampilă şi cont trezorerial în trezoreria regională centru. 

II. Misiunea și funcțiile de bază ale Secției finanțe
4. Secția finanțe are misiunea de a asigura promovarea și implementarea politicii statului în domeniul finanțelor publice, gestionării finanțelor publice în conformitate cu principiile bunei guvernări.
5. În vederea realizării misiunii sale, Secția finanțe exercită următoarele funcții de bază:
  • Implementarea și promovarea politicilor în domeniul finanțelor publice;
  • Contribuirea la promovarea și realizarea obiectivelor privind descentralizarea finanțelor publice;
  • Asigurarea gestionării adecvate a resurselor și cheltuielilor bugetare, precum și administrarea eficientă a patrimoniului public;
  • Acordarea asistenței metodologice autorităților publice locale de nivelul I la toate etapele procesului bugetar;
  • Recepționarea, analiza și generalizarea materialelor prezentate de către autoritățile publice locale la toate etapele procesului bugetar (elaborarea, aprobarea, modificarea, executarea și raportarea bugetului), precum și a altei informații, cu prezentarea acestora Ministerului Finanțelor conform cerințelor stabilite;
  • Asigurarea elaborării propunerilor de buget, recepționarea, analiza și generalizarea materialelor prezentate de către instituțiile bugetare din subordinea autorităţii publice locale  de nivelul al doilea și prezentarea propunerii/proiectului bugetului în modul și termenele stabilite;
  • Asigurarea repartizării bugetului aprobat conform clasificației bugetare, verificarea corectitudinii întocmirii bugetului local de nivelul al doilea, a modificărilor bugetului, precum și a altor informații, cu prezentarea, în modul și în termenele stabilite, Ministerului Finanțelor;
  • Verificarea corectitudinii întocmirii listelor tarifare ale pedagogilor, a statelor de personal ale instituțiilor bugetare, precum și a altor materiale adiționale la buget;
  • Asigurarea funcționalității instituțiilor bugetare finanțate de la bugetul local de nivelul al doilea, precum și finanțarea altor măsuri și activități în conformitate cu prioritățile stabilite;
  • Ținerea evidenței contabile a executării bugetului local de nivelul al doilea, a împrumuturilor pe termen scurt și pe termen lung;
  • Analiza executării bugetului local de nivelul al doilea, respectarea balansării bugetului,  monitorizarea performanței financiare și nefinanciare a instituțiilor bugetare și înaintarea, în caz de necesitate, a propunerilor ce se impun autorității responsabile;
  • Recepționarea rapoartelor financiare de la instituțiile bugetare din subordinea autorității administrației publice locale de nivelul al doilea și de la autoritățile administrației publice locale de nivelul întâi, precum și analiza, generalizarea, consolidarea și prezentarea acestora în modul și termenele stabilite de către Ministerul Finanțelor;
  • Monitorizarea utilizării conform destinației a mijloacelor bugetare, în special a resurselor financiare alocate pentru anumite scopuri specifice ale bugetelor locale și, în caz de necesitate, înaintarea propunerilor de rigoare;
  • Elaborarea propunerilor la cadrul normativ din domeniul său de competență.
III. Structura, personalul şi organizarea activităţii Secției finanţe
6. Structura şi statele de personal ale Secției finanţe se aprobă de către Consiliul raional, la propunerea autorităţii executive din cadrul acestuia.
7. Consiliul raional poate opera modificări în structura Secției finanţe, în funcție de necesitățile și particularitățile unității administrativ-teritoriale respective.
8. Şeful Secției finanţe este desemnat şi eliberat din funcţie de către Consiliul raional, pe bază de concurs desfăşurat conform legislaţiei în vigoare. Totodată, șeful secției poate fi numit în funcție conform prevederilor Legii 158/2008 ”Cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public”.
9. Personalul Secției finanțe se desemnează şi se eliberează din funcţie de către șefului secției,  în conformitate cu legislaţia în vigoare.
10. Secția finanțe conform efectivului - limită este constituită din 8 unități:
- Șef Secție (1 unitate);
- Contabil - șef (1 unitate);
- Șef Serviciu (1 unitate);
- Specialist principal  (4 unități);
- Specialist (1 unitate).
11. Sarcinile și atribuțiile angajaților Secției finanțe sunt stabilite în fișele de post, elaborate și aprobate de către șeful Secției.
12. Secția finanţe activează sub conducerea şefului secției, care poartă răspundere personală pentru îndeplinirea funcţiilor Secției.
13. Angajații Secției pot beneficia pentru succesele și performanțele profesionale de stimulări exprimate prin diverse forme, în limitele legislației în vigoare.

IV. Drepturile şi responsabilităţile Secției finanţe
14. Secția finanțe este în drept să:
a) dispună de patrimoniu şi să-l gestioneze;
b) înainteze propuneri în instanţele ierarhic superioare vizând perfecţionarea şi eficientizarea procesului de elaborare, aprobare şi executare a bugetelor autorităţilor publice locale, instituțiilor bugetare subordonate Consiliului raional Dubăsari;
c) efectueze controlul tematic asupra respectării disciplinei financiare în procesul de elaborare şi executare a bugetelor instituțiilor subordonate Consiliului raional Dubăsari;
d) verifice corectitudinea întocmirii listelor tarifare, a statelor de personal ale instituțiilor bugetare, a repartizării bugetului local și a modificărilor acestuia;
e) verifice respectarea limitelor de personal din instituţiile publice finanţate de la bugetul raionului;
f) solicite şi să primească de la autorităţile administraţiei publice locale de nivel I, instituţiile publice finanţate de la buget informaţiile necesare pentru elaborarea şi executarea bugetului;
g) înainteze propuneri de sancţionare sau să aplice sancţiuni administrative în conformitate cu prevederile cadrului legislativ în vigoare;
h) să convoace consfătuiri pe problemele ce îi revin;
i) să înainteze organelor administraţiei publice centrale propuneri, coordonate cu conducerea raionului, privind perfectarea legislaţiei în vigoare;
j) să atragă în comisii (grupurile de lucru) specialiştii din cadrul unităţii administrativ-teritoriale, diverse organizaţii de stat şi întreprinderi, în scopul elaborării în comun proiectelor de decizii, dispoziţii;
k) să stabilească termenele de prezentare a rapoartelor financiare și să solicite respectarea lor.
 
15. Secția finanțe este responsabilă de:
a) respectarea Constituţiei şi a legilor Republicii Moldova, a decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, a prevederilor hotărârilor Parlamentului şi Guvernului, a ordinelor, dispoziţiilor şi instrucţiunilor Ministerului Finanţelor și altor acte legislative;
b) executarea deciziilor Consiliului raional şi a dispoziţiilor preşedintelui raionului;
c) respectarea autonomiei financiare a bugetelor autorităţilor publice locale de nivel I şi bugetului raional, în conformitate cu cadrul legislativ;
d) reflectarea corectă şi obiectivă în documentaţie a rezultatelor controalelor efectuate;
e) păstrarea arhivei şi asigurarea integrităţii documentelor, neadmiterea deteriorării sau pierderii lor;
f) asigurarea examinării demersurilor, propunerilor, petiţiilor, obiecţiilor în termenele stabilite de legislaţia în vigoare.
g) asigurarea transparenţei activităţii în domeniul implementării politicii bugetar-fiscale a raionului. 

V. Dispoziţii finale
16. În procesul executării funcțiilor sale, Secția finanțe colaborează cu organele centrale, secțiile și direcțiile Consiliului raional Dubăsari, serviciile descentralizate și desconcentrate în teritoriu, organizațiile naționale și internaționale.
17. Prezentul Regulament poate fi modificat și completat, reieşind din necesităţile de activitate ale Secţiei, prin Decizia Consiliului raional.
18. Finanțarea activității Secției se efectuează din contul bugetului raionului, în conformitate cu legislația în vigoare.
19. Prezentul Regulament intră în vigoare la data aprobării acestuia de către Consiliul raional. 



Evenimente tradiţionale:
  • Ziua contabilului – 4 aprilie
  • Ziua finansistului – 15 august
  • Ziua economistului – 25 septembrie
Analiza Social-Economică a raionului Dubăsari pentru anul 2017
Informația poate fi accesată aici
Analiza Social-economică a raionului Dubăsari pentru anul 2022




 

Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  www.consiliudubasari@gmail.com

Secția finanțe - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta