Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
Î.M. ”Centrul stomatologic Dubasari” Î.M. ”Centrul stomatologic Dubasari” Adresa: MD - 4572, s. Coşniţa, str. Păcii, 70. Sediul Consiliului raional, et. 2. CV Administrator ÎM ”Centrul Stomatologic Dubăsari” Medicii stomatologici din raion:
Activează ca subdiviziune interioară, în subordinea Consiliului raional Dubăsari. REGULAMENTUL DE ACTIVITATE AL ÎNTREPRINDERII MUNICIPALE ”CENTRUL STOMATOLOGIC DUBĂSARI” I. DISPOZIȚII GENERALE 1. Regulamentul de activitate al Întreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari”, (în continuare Regulament) este elaborat în conformitate cu Legea ocrotirii sănătăţii nr. 411/1995, Legea cu privire la asigurarea obligatorie de asistenţă medicală nr. 1585/1998, Legea privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi întreprinzătorilor individuali nr. 220/2007, Legea cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi nr. 845/1992 şi alte acte normative. 2. Denumirea completă a instituţiei medico-sanitare este: Întreprinderea Municipală ”Centrul Stomatologic Dubăsari”. Denumirea prescurtată a instituţiei medico-sanitare este: ÎM ”Centrul Stomatologic Dubăsari”. 3. Întreprinderea Municipală ”Centrul Stomatologic Dubăsari” este fondată conform Hotărârii Guvernului nr. 672/1999 „Cu privire la trecerea instituţiilor stomatologice la autogestiune” şi a ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 244/2013 ”Cu privire la trecerea la autogestiune a serviciului stomatologic”, și alte acte normative, precum şi în baza deciziei Consiliului raional Dubăsari nr. 02-05 din 21.06.2013. 4. Întreprinderea Municipală ”Centrul Stomatologic Dubăsari, constituie un subiect economic autonom, cu drept de persoană juridică, care pe baza proprietăţii administraţiei publice locale, transmise ei pentru administrarea economică de către autorităţile administraţiei publice locale, îşi desfăşoară activitatea pe principiul de autogestiune, acordând servicii medicale stomatologice atât contra plată, cât şi în cadrul asigurării obligatorii de asistenţă medicală, în conformitate cu Programul Unic al asigurării obligatorii de asistenţă medicală. 5. Durata de activitate a Întreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari” este nelimitată. 6. Sediul Întreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari” se află pe adresa: Republica Moldova, r. Dubăsari, com. Coșnița, str. Păcii 70. II. SCOPUL, SARCINILE ȘI TIPURILE DE ACTIVITATE 7. Scopul principal al Întreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari” este protecţia sănătăţii populaţiei, profilaxia, diagnosticarea, tratamentul bolilor stomatologice şi promovarea modului sănătos de viaţă. 8. Pentru realizarea scopului principal Întreprinderea Municipală ”Centrul Stomatologic Dubăsari” are următoarele obiective şi sarcini: a) sporirea accesibilităţii populaţiei la asistenţă medicală specializată stomatologică şi a promptitudinii în acordarea acesteia; b) îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale prin ameliorarea nivelului profesional şi tehnologic, orientat spre asigurarea securităţii pacientului şi respectarea dreptului acestuia; c) ameliorarea indicatorilor de sănătate prin realizarea măsurilor de profilaxie şi tratament, în conformitate cu normele stabilite; d) acordarea asistenţei medicale stomatologice în volumul prevăzut de Programul Unic al asigurării obligatorii de asistenţă medicală; e) acordarea asistenţei medicale de urgenţă în mod gratuit în cazul urgenţelor medicale în volumul prevăzut de Programul Unic al asigurării obligatorii de asistenţă medicală; f) prestarea serviciilor medicale stomatologice contra plată, în baza actelor normative în vigoare. 9. Întreprinderea Municipală ”Centrul Stomatologic Dubăsari” efectuează următorul gen de activitate: a) Profilaxia orală; b) Asistenţa medicală stomatologică de ambulator. 10. Întreprinderea Municipală ”Centrul Stomatologic Dubăsari” are următoarele drepturi: a) să reprezinte interesele Întreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari” în organele publice locale şi alte organizaţii; b) să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice informaţia necesară pentru desfăşurarea activităţii sale; c) să încheie contracte în numele său, să procure bunuri şi servicii şi să presteze servicii în conformitate cu genul de activitate; d) să difuzeze liber informaţia despre activitatea sa, conform legislaţiei în vigoare; e) să asigure protecţia socială a drepturilor şi intereselor lucrătorilor săi, cât şi a intereselor social-importante în domeniul său de activitate. III. ORGANELE DE ADMINISTRARE ȘI CONTROL 11. Întreprinderea Municipală ”Centrul Stomatologic Dubăsari” are următoarele organe de administrare şi control: a) Fondatorul - Consiliul Raional Dubăsari; b) Ministerul Sănătăţii; c) Directorul. 12. Fondatorul este organul suprem de administrare a Întreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari”. 13. Fondatorul are următoarele atribuţii: a) aprobă decizia de fondare a Întreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari”; b) coordonează Regulamentul de activitate a Întreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari”; c) transmite în baza contractului de comodat a bunurilor Fondatorului în gestiunea economică a întreprinderii; d) numește în funcție (și concediază din funcție) directorul Intreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari”; e) aprobă programul de dezvoltare şi planurile anuale de activitate a Întreprinderii; f) aprobă rapoartele anuale privind activitatea economico-financiară a Întreprinderii; g) aprobă contractele de locaţiune a bunurilor şi încăperilor, a trecerii la cheltuieli a mijloacelor fixe, prin procese-verbale ale organelor de control și administrative; h) supraveghează şi monitorizează activitatea curentă a Întreprinderii; i) coordonează devizul de venituri şi cheltuieli (business-plan) şi modificările la acesta. 14. Întreprinderea poartă răspundere pentru încălcarea drepturilor pacientului, conform legislaţiei în vigoare. 15. Ministerul Sănătății are următoarele atribuţii: a) aprobă Regulamentul de activitate al Întreprinderii Municipale ”Centrul Stomatologic Dubăsari”; b) coordonează programul de dezvoltare şi planurile anuale de activitate a Întreprinderii; c) monitorizează activitatea medicală şi calitatea serviciilor medicale prestate. 16. Hotărârile, ordinele şi deciziile Ministerului Sănătății ce ţin de atribuţiile sale sânt obligatorii pentru directorul Întreprinderii. 17. Directorul este persoană responsabilă şi abilitată cu dreptul de gestionare şi conducere a Întreprinderii. 18. În competenţa directorului Întreprinderii sunt toate atribuţiile, cu excepţia celor ce ţin de competenţa Fondatorului şi Ministerului. 18. Directorul este selectat prin concurs organizat de Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale şi este numit în funcţie de către Președintele raionului. Eliberarea din funcţie a directorului se efectuează de către Președintele raionului. 19. Directorul Întreprinderii are următoarele atribuţii: a) asigură executarea actelor legislative şi normative în vigoare, hotărârilor, ordinelor şi deciziilor Fondatorului şi Ministerului Sănătății; b) reprezintă interesele întreprinderii, fără procură, în relaţiile cu persoanele terţe; c) asigură acreditarea întreprinderii, în termenii stabiliţi de actele normative în vigoare; d) elaborează programe de perspectivă şi planuri anuale de activitate ale întreprinderii; e) elaborează organigrama şi statele de personal, şi le prezintă Fondatorului pentru examinare şi aprobare; f) elaborează rapoarte semestriale şi anuale privind activitatea întreprinderii şi le prezintă spre informare Fondatorului şi, la solicitare, Ministerului Sănătății; g) prezintă rapoarte la Agenția Naţională pentru Sănătate Publică, conform formularelor de evidenţă statistică medicală, aprobate prin actele normative ale Ministerului Sănătății; h) implementează tehnologii moderne de diagnostic şi tratament; i) organizează educaţia medicală continuă a lucrătorilor medicali, conform cerinţelor în vigoare; j) semnează contractele de prestare a serviciilor medicale stomatologice cu Compania Naţională de Asigurări în Medicină şi cu alte instituţii, eliberează procuri, deschide conturi în bănci, gestionează mijloace financiare; k) încheie, modifică, suspendă, încetează contracte individuale de muncă cu persoanele angajate, cu respectarea procedurilor stabilite de Codul Muncii; l) aprobă devizul de venituri şi cheltuieli (business-plan) şi modificările la acesta, cu prezentare spre coordonare Fondatorului şi Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină (pentru sumele contractate de Compania Naţională de Asigurări în Medicină); m) asigură folosirea eficientă a bunurilor materiale ale întreprinderii; n) organizează prestarea de servicii medicale în volumul şi de calitatea prevăzută în Programul Unic, în Protocoalele Clinice Naţionale, standardele medicale, aprobate de Ministerul Sănătăţii; o) poartă răspundere disciplinară, administrativă şi penală pentru încălcarea prevederilor actelor legislative şi normative în procesul gestionării activităţii întreprinderii. IV. PATRIMONIUL 20. Patrimoniul Întreprinderii este format din fondurile fixe şi mijloacele circulante, transmise în gestiunea economică de Fondator, bunuri procurate pe parcursul activităţii, mijloacele financiare obţinute în urma prestării serviciilor medicale stomatologice. 21. Întreprinderea din surse proprii are drept să procure bunuri necesare pentru activitatea sa, conform prevederilor legislaţiei în vigoare. 22. Patrimoniul întreprinderii este folosit exclusiv pentru realizarea scopurilor de activitate. V. ACTIVITATEA ECONOMICO-FINANCIARĂ 23. Activitatea întreprinderii se desfăşoară pe principii de autogestiune. 24. Întreprinderea este în drept să dispună următoarele surse de venituri: a) mijloacele obţinute de la prestarea serviciilor medicale stomatologice contra plată, prestate conform legislaţiei în vigoare; b) mijloacele fondurilor asigurării obligatorii de asistenţă medicală, obţinute în urma acordării serviciilor medicale stomatologice conform Programul Unic al asigurării obligatorii de asistenţă medicală, în baza contractelor cu Compania Naţională de Asigurări în Medicină, semnate de director. 25. Întreprinderea îşi desfăşoară activitatea sa economico-financiară pe cont propriu şi poartă responsabilitatea patrimonială proprie, în conformitate cu legislaţia în vigoare. 26. Întreprinderea planifică individual activitatea sa economico-financiară astfel, încât să asigure activitatea şi dezvoltarea sa ulterioară, coordonând cu Fondatorul cheltuielile pentru salarizarea angajaţilor, procurarea medicamentelor, materialelor şi instrumentelor (cu Compania Naţională de Asigurări în Medicină celor din contul alocaţiilor fondurilor asigurării obligatorii de asistenţă medicală). 27. Întreprinderea prestează servicii medicale stomatologice în cadrul asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală în volumul contractat de către Compania Naţională de Asigurări în Medicină, conform Catalogului tarifelor aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1020 din 29 decembrie 2011, cu modificările ulterioare (HG nr. 256/2021 pentru modificarea HG nr. 1020/2011 ”Cu privire la tarifele pentru serviciile medico-sanitare”). 28. Întreprinderea duce evidenţa contabilă în conformitate cu standardele naţionale de contabilitate. 29. Evidenţa statistică este întocmită în conformitate cu legislaţia în vigoare. Raporturile financiare şi statistice se întocmesc şi se prezintă organelor abilitate, inclusiv Fondatorului în modul şi termenii stabiliţi. 30. Neprezentarea rapoartelor respective sau prezentarea întârziată a acestora atrage răspunderea prevăzută de legislaţia în domeniu. 31. Relaţiile dintre întreprindere şi angajaţi sunt reglementate prin contractele individuale de muncă. 32. Remunerarea muncii se efectuează în baza actelor normative, care reglementează salarizarea angajaţilor din unităţile care activează pe principii de autogestiune. VI. CONTROLUL ACTIVITĂȚII 33. Controlul corespunderii activităţii întreprinderii se execută de către Fondator şi Ministerul Sănătății, conform atribuţiilor. 34. Fondatorul şi Ministerul Sănătății este în drept să ia deciziile de rigoare în conformitate cu legislaţia, în caz de depistare a încălcărilor în activitatea întreprinderii. 35. Controlul respectării legislaţiei financiare şi fiscale se efectuează de către organele abilitate, companiile de audit şi de alte organe de stat în cazurile prevăzute de legislaţia. 36. Controlul respectării politicii de sănătate în cadrul întreprinderii, promovate de Ministerul Sănătății se efectuează de către serviciile şi subdiviziunile specializate ale Ministerului şi Fondatorului. VII. REORGANIZAREA, DIZOLVAREA SAU LICHIDAREA 37. Decizia cu privire la reorganizarea, dizolvarea sau lichidarea Întreprinderii se aprobă de Fondator, conform legislaţiei din domeniu. VIII. DISPOZIȚII FINALE 38. Regulamentul se aprobă de către Ministerului Sănătății, după coordonarea prealabilă cu Fondatorul. Secretarul Consiliului raional Maria JIMBEI |