Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
Serviciul social de sprijin pentru familii cu copii, și-a reluat activitatea Conform dispoziției Președintelui raionului Dubăsari, dl Grigore Policinschi nr.160-n din 17.10.2018, a fost instituită Comisia raională pentru protecția persoanelor aflate în situații de dificultate, cu următoarea componență: Președintele: Jimbei Maria, vicepreședintele raionului Vicepreședintele: Vancea Vladimir, șef Direcție asistență socială și protecția familiei Secretarul: Stasev Zinaida, șef Secție prestații sociale Membrii: Moțpan Elena, consilier raional Nicolaev Ion, consilier raional Rotari Mihail, consilier raional Braducean Larisa, șef Direcția învățămînt general Vinari Aurelia, șef IMSP, CS Dubăsari Rotaru Olga, specialist superior, Biroul siguranță copii La data de 17.10.2018 a fost organizată prima ședință a Comisiei raionale pentru protecția persoanelor aflate în situații de dificultate, care a fost prezidată de către dna Maria Jimbei, vicepreședintele raionului, unde a informat membrii Comisiei privind Regulamentul de activitate a acesteia. Comisia are misiunea de a examina dosarele beneficiarilor pregătite de către asistentul social comunitar de comun acord cu administrația publică locală și eliberează aviz pentru acordarea/neacordarea prestațiilor sociale de sprijin familial și suport monetar, familiilor defavorizate. Aceste prestații sociale se stabilesc în baza Raportului de evaluare a situației familiei defavorizate și a recomandărilor echipei multidisciplinare. Astfel în cadrul primei ședințe a Comisiei raionale pentru protecția persoanelor aflate în situații de dificultate s-au examinat 18 dosare pentru acordarea Serviciului social de sprijin pentru familii cu copii în situații de risc. Sprijin familial se acordă familiilor cu copii în situații de risc pentru a preveni separarea copiilor de familie sau pentru reintegrarea copiilor care au fost plasați în servicii de plasament. Suport monetar se acordă persoanelor adulte, defavorizate pentru prevenirea/diminuarea/depășirea situațiilor de dificultate, precum și pentru prevenirea excluziunii sociale și instituționalizării acestora. Destinația acestor prestații sociale este pentru reparația locuinței, construcția sobei, adaptarea locuinței la necesitățile familiei/persoanei defavorizate, procurarea combustibilului pentru prepararea hranei și pentru încălzire în sezonul rece, procurarea mobilierului adaptat la necesități, precum și alte necesități stabilite în planul individualizat de asistență. Suportul financiar este acordat conform necesităților evaluate de către Comisia multidisciplinară pentru fiecare caz în parte. Din aceste condiderente mărimea sumelor alocate pentru fiecare familie vor fi stabilite după necesitate. Totodată menționăm că sursele financiare acordate pot fi utilizate numai după destinația indicată de către Comisia multidisciplinară în raportul de evaluare a necesităților. Zinaida STASEV, șef Secție prestații sociale |
Lasa un comentariu