EnRoРу
INSTITUŢIA MEDICO - SANITARĂ PUBLICĂ CENTRUL DE SĂNĂTATE DUBĂSARI
INSTITUŢIA MEDICO - SANITARĂ PUBLICĂ CENTRUL DE SĂNĂTATE DUBĂSARI

Adresa:  MD 4572, s. Coşniţa, str. Păcii, 70 
Telefon: 0248 44 704;  e-mail: cmfdubasari@ms.md   


Şef - Liliana PETICĂ, tel: 0248 44 704
 
D E C I Z I A  CR  nr. 2/11  din  30.06.2023
Cu privire la operarea unor modificări în
Decizia Consiliului raional Dubăsari nr.2/5 din 28.10.2022
”Cu privire la Reglementarea activității Instituţiei
Medico-Sanitare Publice
Centrul de Sănătate Dubăsari”


REGULAMENTUL INSTITUŢIEI MEDICO - SANITARE PUBLICE
CENTRUL DE SĂNĂTATE DUBĂSARI

Capitolul I
DISPOZIȚII GENERALE
 
1. Prezentul Regulament este elaborat în conformitate cu Legea ocrotirii sănătăţii nr. 411/1995 cu modificările și completările ulterioare, Legea cu privire la asigurarea obligatorie de asistenţă medicală nr. 1585/1998, Legea privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi întreprinzătorilor individuali nr. 220/2007, Codul Civil al Republicii Moldova nr. 1107/2002, alte acte normative în vigoare.
2. Instituţia Medico-Sanitară Publică Centrul de Sănătate Dubăsari este persoană juridică din momentul adoptării Deciziei de fondare şi aprobării prezentului Regulament de către Ministerul Sănătății și înregistrarea de stat la Agenția Servicii Publice. 
3. Instituţia Medico-Sanitară Publică Centrul de Sănătate Dubăsari include, după caz, în componenţa sa instituţiile de asistenţă medicală primară, conform Nomenclatorului cu edificii și alte fonduri fixe, utilaje şi aparataje medicale, unităţi de transport etc.
4. Instituția Medico-Sanitară Publică Centrul de Sănătate Dubăsari, IDNO 1003600157793.
5. Capitalul social al Instituției Medico-Sanitare Publice Centrul de Sănătate Dubăsari se constituie din 0 lei (zero) lei.
6. Denumirea completă a institutiei medico-sanitare publice este: Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Dubăsari.
7. Denumirea prescurtată a instituției medico-sanitare publice este: IMSP CS Dubăsari.
8. Centrul de Sănătate Dubăsari este o instituţie medico-sanitară publică de asistenţă medicală primară cu filialele din componenţă stabilite conform Nomenclatorului instituţiilor medico-sanitare publice, aprobat de Ministerul Sănătăţii şi beneficiază de toate drepturile ce decurg din calitatea de persoană juridică de drept public, gestionează mijloacele financiare primite de la bugetele componente ale bugetului public naţional prin contul unic trezorerial, pentru restul mojloacelor financiare are conturi proprii în bancă, inclusiv şi valutare, dispune de ştampilă şi formular cu siglă de antet.
9. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari îşi desfăşoară activitatea sa necomercială (nelucrativă) pe principiul autofinanţării, de nonprofit, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi prezentul Regulament.
10. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari activează pe teritoriul  raionului Dubăsari, Republica Moldova.
11. Durata de activitate a IMSP Centrului de Sănătate Dubăsari este nelimitată în timp.
12. Sediul IMSP Centrului de Sănătate Dubăsari se află pe adresa: r. Dubăsari, s. Coșnița, str. Păcii nr. 70, codul poștal: MD 4572.
 
Capitolul II
SCOPUL, OBIECTIVELE, ATRIBUŢIILE ŞI TIPURILE DE ACTIVITATE
 
13. Scopul principal al IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari ocrotirea sănătăţii populaţiei prin dezvoltarea şi fortificarea continuă a medicinii de familie cu accentuarea prioritară pe măsurile de prevenir a maladiilor populaţiei din raionul Dubăsari.
14. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari are următoarele obiective majore:
1. sporirea accesibilităţii la asistenţa medicală primară şi a promptitudinii în acordarea acesteia;
2. îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale prin ameliorarea nivelului profesional şi tehnologic, orientat spre asigurarea securităţii pacientului şi respectarea drepturilor acestuia;
3. ameliorarea indicatorilor de sănătate prin realizarea măsurilor de profilaxie, de tratament al bolilor, activităţilor de supraveghere şi reabilitare a pacienţilor în conformitate cu normele stabilite în condiţii de ambulator şi la domiciliu şi mobilizarea comunităţii în adoptarea modului sănătos de viaţă;
4. asigurarea continuităţii şi succesivităţii procesului curativ – diagnostic cu instituţiile medico-sanitare a sistemului de sănătate raional.
15. Pentru realizarea scopului şi obiectivelor menţionate IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari are următoarele atribuţii:
1. planificarea serviciilor medicale primare în conformitate cu priorităţile şi necesităţile populaţiei localităţilor deservite;
2. prestarea serviciilor medicale primare în cadrul asigurării obligatorii de asistenţă medicală în conformitate cu contractele încheiate cu Compania Naţională de Asigurări în Medicină şi cu actele normative în vigoare;
3. prestarea serviciilor medicale în cadrul asigurărilor medicale facultative în conformitate cu clauzele contractuale şi prevederile legale;
4. realizarea măsurilor de profilaxie, de tratament al bolilor şi a măsurilor de supraveghere şi reabilitare a pacienţilor în condiţii de ambulator și la domiciliu, în conformitate cu normele stabilite;
5. asigurarea echităţii şi liberei alegeri a medicului de familie;
6. promovarea parteneriatului public–privat în special în domeniul îngrijirilor comunitare şi la domiciliu;
7. organizarea măsurilor de mobilizare a comunităţii în susţinerea modului sănătos de viaţă şi diminuarea acţiunii factorilor de risc;
8. prestarea de servicii medicale contra plată, în baza actelor normative în vigoare;
9. procurarea echipamentului, medicamentelor şi consumabilelor necesare pentru prestarea serviciilor medicale, precum şi a altor bunuri necesare pentru activitatea sa, cu respectarea  procedurilor legale de achiziţii şi prevederilor prezentului Regulament;
10. organizarea asistenţei cu medicamente şi consumabile a populaţiei, în conformitate cu actele normative în vigoare;
11. darea în locaţiune a bunurilor şi încăperilor, trecerea la cheltuieli a mijloacelor fixe şi vânzarea mijloacelor fixe neutilizate în activitatea Centrului de Sănătate Dubăsari, cu acordul Fondatorului;
12. implementarea tehnologiilor moderne orientate spre asigurarea securităţii pacientului şi calităţii serviciilor medicale (utilizarea standardelor, ghidurilor de tratament şi protocoalelor clinice aprobate etc.);
13. colectarea datelor, crearea şi asigurarea gestionării eficiente a bazelor de date privind serviciile medicale prestate şi prezentarea în modul şi termenul stabilite a rapoartelor şi informaţiilor despre activitatea IMSP Centrul de Sănătate;
14. monitorizarea indicatorilor principali de sănătate şi raportarea lor în termenele stabilite către Agenția Națională de Sănătate Publică;
15. încheierea contractelor cu persoane terţe, cu prestatorii de servicii aferente activităţii de bază (reţele de comunicaţii, de canalizare, pază de stat etc.);
16. asigurarea conlucrării cu alţi prestatori de servicii medicale, pentru asigurarea integrităţii şi continuităţii tratamentului, respectarea principiilor de etapizare a asistenţei medicale;
17. organizarea şi participarea la conferinţe tematice în domeniile de activitate;
18. să solicite informaţii, după caz, altor instituţii medicale, referitor la starea sănătăţii pacientului, extrase din fişa medicală, rezultatelor de laborator şi a investigaţiilor efectuate în procesul acordării asistenţei medicale;
19. generalizarea datelor statistice la nivel teritorial;
20. deservirea de către pediatru a copiilor din teritoriu;
21. coordonarea activităţii din domeniul mamei şi copilului la nivel teritorial;
22. deservirea şi coordonarea activităţii din domeniul sănătăţii reproducerii şi planificării familiei la nivel teritorial;
23. coordonarea examinării profilactice ginecologice şi screening-ului de col uterin la nivel teritorial;
24. coordonarea și controlul calității a serviciilor de laborator;
25. acordarea suportului consultativ-metodic privind organizarea asistenței medicale primare populației;
26. coordonarea activității de promovare a sănătății;
27. efectuarea altor activităţi permise de legislaţia în vigoare.
16. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari prestează serviciile medicale de tipurile şi spectrul stipulate în Nomenclatorul instituţiilor medico-sanitare, aprobat de Ministerul Sănătăţii conform prevederilor art. 4 alin. (5) al Legii ocrotirii sănătăţii nr. 411/1995, în conformitate cu normativele de activitate şi tarifele stabilite de Ministerul Sănătăţii.
 
Capitolul III
ORGANELE DE CONDUCERE ŞI DE ADMINISTRARE
Secţiunea 1
Fondatorul, persoana responsabilă a fondatorului
 
17. Fondator al IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari este Consiliul raional Dubăsari.
18. Fondatorul are următoarele atribuţii exclusive:
1. adoptarea deciziei de fondare, reorganizare sau lichidare a IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, conform Nomenclatorului instituțiilor medico-sanitare, aprobat de Ministerul Sănătații;
2. angajează în bază de contract, pe un termen de 5 ani, şi eliberează din funcţie şeful IMSP Centrul de Sănătate;
3. stabilirea și evaluarea indicatorilor de performanță a activității instituției, precum și drepturilor salariale a șefului instituției în conformitate cu legislația în vigoare;
4. aprobă organigrama și statele de personal ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari;
5. coordonarea devizului de venituri și cheltuieli (business-plan), a modificărilor la acesta, precum și a contractului de prestare a serviciilor medicale dintre Centrul de Sănătate Dubăsari și Compania Națională de Asigurări în Medicină;
6. transmiterea, în baza contractului de comodat, a bunurilor autorității administrației publice (Fondatorului) în gestiunea IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari;
7. aprobarea tranzacțiilor cu persoane terțe a căror sumă depășește 25% din suma mijloacelor financiare planificate pentru a fi acumulate de către IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari pe parcursul anului curent de activitate;
8. aprobarea dării în locaţiune a bunurilor şi încăperilor, trecerea la cheltuieli a mijloacelor fixe şi vânzarea mijloacelor fixe neutilizate în activitatea IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari;
9. aprobarea, cu acordul Ministerului Sănătății, a creării şi lichidării filialelor IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari şi aderarea ei la uniuni sau asociaţii, conform Nomenclatorului instituţiilor medico-sanitare publice, aprobat de Ministerul Sănătăţii;
10. alocarea mijloacelor financiare pentru construcţia, reconstrucţia, reparaţia capitală a edificiilor, procurarea utilajului costisitor, a transportului sanitar şi a medicamentelor pentru realizarea programelor naţionale, crearea condiţiilor pentru acreditarea Instituţiei medico-sanitare publice;
11. controlul activităților curente ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, inclusiv prin solicitarea de informații, acte, explicații, rapoarte de activitate etc.
19. Deciziile Fondatorului, în probleme ce ţin de atribuţiile acestuia, sânt obligatorii pentru conducerea şi persoanele cu funcţii de răspundere ale instituţiei medico-sanitare publice.
20. Fondatorul nu este în drept să ia decizii referitoare la activitatea IMSP Centrul de Sănătate, în afara atribuțiilor specificate la pct. 18.
21. Hotărârile, ordinele şi deciziile Ministerului Sănătăţii, în problemele ce ţin de atribuţiile sale ca organ central de specialitate, sunt obligatorii pentru Consiliul administrativ, conducere și alte persoane cu funcţii de răspundere ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari.
 
Secţiunea 2
CONSILIUL ADMINISTRATIV
22. Consiliul administrativ este organul de administrare şi control al activităţii IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari.
23. Consiliul administrativ este constituit de către Fondator, pe un termen de 5 ani, şi îşi exercită atribuţiile sale în conformitate cu legislaţia în vigoare şi prezentul Regulament.
24. Consiliul administrativ are următoarele atribuţii exclusive:
1. examinarea şi aprobarea planurilor de activitate ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari;
2. examinarea şi aprobarea rapoartelor trimestriale şi anuale privind activitatea IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari şi prezentarea lor pentru informare Fondatorului;
3. examinarea şi prezentarea pentru coordonare cu Fondatorul a devizului de venituri şi cheltuieli (business-plan) şi a modificărilor la acesta, precum şi a contractului de prestare a serviciilor medicale dintre IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari şi Compania Naţională de Asigurări în Medicină;
4. aprobarea listelor de tarifare a salariaţilor IMSP Centrul de Sănătate  Dubăsari;
5. aprobarea planurilor de achiziţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor.
25. Consiliul administrativ al IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari este compus din 5 persoane, inclusiv:
1. reprezentantul Fondatorului (preşedintele consiliului);
2. doi reprezentanți ai colectivului de muncă, propus şi aleși la adunarea generală a colectivului prin votul majorităţii celor prezenţi;
3. reprezentantul unei asociații nonguvernamentale din domeniul sănătății;
4. un funcţionar public din cadrul subdiviziunii de profil medical al fondatorului sau un specialist în domeniul ocrotirii sănătăţii numit de către Fondator suplimentar;
26. Preşedintele Consiliului administrativ convoacă și conduce ședințele acestuia. În absenţa preşedintelui, atribuţiile acestuia le exercită vicepreşedintele.
27. Şedinţele Consiliului administrativ pot fi ordinare şi extraordinare.
28. Şedinţele ordinare ale Consiliului administrativ se ţin nu mai rar de o dată pe trimestru.
29. Şedinţele extraordinare ale Consiliului administrativ se convoacă de către preşedintele Consiliului:
1. din iniţiativa acestuia;
2. la cererea a cel puțin 3 membri din Consiliul administrativ;
3. la cererea Fondatorului;
4. la cererea șefului Centrului de Sănătate.
30. Cvorumul necesar pentru desfăşurarea şedinţei Consiliul administrativ constituie trei persoane din membrii Consiliului.
31. La şedinţele Consiliului administrativ fiecare membru deţine un vot. Nu se admite transmiterea votului unui membru al Consiliului administrativ către un alt membru al consiliului sau altei persoane. 
32. Deciziile Consiliului administrativ se adoptă cu votul majorităţii membrilor consiliului prezenţi la şedinţă.
 
Secţiunea 3
ŞEFUL CENTRULUI DE SĂNĂTATE

33. Şeful Centrului de Sănătate este persoana responsabilă şi abilitată cu dreptul de gestionare şi  conducere operativă a IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari.
34. La funcţia de şef IMSP Centrul de Sănătate poate fi acceptată persoana care are studii medicale superioare, apt de muncă, conform certificatului medical, fără antecedente penale, posesor al certificatului de medic de familie, cu pregătire în domeniul Sănătăţii publice şi Managementului sanitar şi/sau cu capacităţi manageriale.
35. Şeful este numit în funcţie şi concediat din funcţie de către Fondator conform prevederilor Codului Muncii.
36. Şeful IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari are următoarele atribuţii:
1. reprezintă interesele IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, fără procură, în relaţiile cu persoane terţe;
2. asigură executarea actelor legislative şi normative în vigoare, hotărârilor, ordinelor şi deciziilor Fondatorului și Ministerul Sănătăţii şi ale Consiliului administrativ;
3. elaborează strategia de dezvoltare şi planurile anuale de activitate ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari;
4. elaborează organigrama şi statele de personal ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, şi le prezintă spre aprobare persoanei responsabile și/sau Consiliului administrativ conform normativelor aprobate de Ministerul Sănătății;
5. elaborează rapoartele trimestriale şi anuale privind activitatea IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari şi le prezintă pentru examinare şi aprobare Consiliului administrativ;
6. semnează contracte, eliberează procuri, deschide conturi în bănci, gestionează mijloacele financiare ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari;
7. deleagă, în bază de procură, unele împuterniciri şi altor angajaţi ai instituţiei;
8. încheie contracte individuale de muncă cu angajaţii IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, conform actelor normative în vigoare;
9. aprobă devizul de venituri şi cheltuieli (business-plan) şi modificările la acesta, cu prezentare pentru examinare către Consiliul administrativ;
10. prezintă Fondatorului propuneri privind reprofilarea, reconstrucţia, extinderea, reutilarea tehnică, trecerea la cheltuieli a bunurilor IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari;
11. asigură folosirea eficientă a bunurilor IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari;
12. asigură organizarea şi coordonarea procesului diagnostic-curativ conform standardelor, normativelor şi instrucţiunilor aprobate de Ministerul Sănătăţii;
13. asigură prestarea de servicii medicale în volumul şi de calitatea prevăzută în Programul unic, în protocoalele şi ghidurile de tratament aprobate de Ministerul Sănătăţii;
14. organizează dirijarea fluxului de pacienţi pentru accesul populaţiei la asistenţă medicală primară, spitalicească şi specializată de ambulator;
15. asigură conlucrarea şi continuitatea în prestarea de servicii medicale primare populaţiei cu serviciile de asistenţă medicală urgentă prespitalicească, asistenţa medicală spitalicească şi specializată de ambulator etc., în conformitate cu actele normative în vigoare;
16. organizează şi asigură acordarea asistenţei medicale mamei şi copilului, în conformitate cu actele normative în vigoare;
17. asigură coordonarea supravegherii maladiilor de către medicul de familie, în conformitate cu actele normative în vigoare;
18. asigură supravegherea, de comun cu medicul specialist de profil, a maladiilor ce depăşesc competenţa medicului de familie, în conformitate cu actele normative în vigoare;
19. asigură monitorizarea indicatorilor de activitate și întreprinde măsuri concrete pentru ameliorarea acestora;
20. evaluează calitatea asistenței medicale prestate și participă la asigurarea procesului de acreditare, la apărarea drepturilor pacienților și a lucrătorilor medicali;
21. se preocupă de implementarea în practică a realizărilor ştiinţei medicale, inclusiv metodelor noi de diagnostic, profilaxie şi tratament, bazate pe tehnologii moderne;
22. poartă răspundere disciplinară, administrativă şi penală pentru încălcarea  prevederilor actelor legislative şi normative în procesul gestionării activităţii economico – financiare şi operative a IMSP Centrul de Sănătate;
23. emite ordine şi dispoziţii, în limita competenţei, obligatorii pentru toţi salariaţii IMSP Centrul de Sănătate;
24. organizează conferinţe, seminare în problemele actuale ale medicinii;
25. asigură activitatea, prezintă subiecte pentru discuţii la consfătuirile de lucru ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari;
26. prezintă subiecte pentru discuţii la Consiliul medical raional.
37. În caz de vacanţă a funcţiei de şef ori în alte cazuri, atribuţiile conducătorului instituţiei stipulate în punctul 36 al prezentului Regulament, precum şi alte atribuţii şi împuterniciri ale conducătorului instituţiei prevăzute de legislaţie, pot fi delegate prin ordinul persoanei responsabile a Fondatorului (respectiv, președinte de raion) unei alte persoane.
38. Şeful IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari este supus evaluării anuale a performanţelor profesionale şi nivelului de îndeplinire a indicatorilor de performanţă ai activităţii instituţiei stabiliţi în sarcina acestuia de către Fondator în conformitate cu legislaţia în vigoare.
 
Capitolul IV
PATRIMONIUL ŞI ACTIVITATEA ECONOMICO-FINANCIARĂ
 
39. Patrimoniul IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari se formează din:
1. bunurile obţinute în proprietate sau procurate pe parcursul activităţii;
2. mijloacele financiare obţinute în urma prestării serviciilor medicale, inclusiv contra plată;
3. mijloacele bugetului de stat;
4. mijloacele fondurilor asigurarii obligatorii de asistenţă medicală şi asigurărilor facultative de sănătate;
5. credite bancare;
6. venituri obţinute din arendarea echipamentului şi încăperilor;
7. mijloacele provenite de la sponsori şi din fondurile de binefacere;
8. alte surse de venit permise de legislaţia în vigoare.   
40. Întreg patrimoniul IMSP Centrul de SănătateDubăsari este folosit exclusiv pentru realizarea obiectivelor stabilite în prezentul Regulament.
41. Pentru gestionarea mijloacelor acumulate, IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari deschide cel puţin două conturi:
1. cont trezorerial pentru mijloacele obţinute în urma acordării serviciilor medicale contractate de Compania Naţională de Asigurări în Medicină;
2. cont bancar pentru mijloacele obţinute în urma prestării de servicii contra plată, inclusiv cele prestate peste volumul prevăzut de Programul unic al asigurării obligatorii de asistenţă medicală.
42. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari îşi planifică activitatea sa economico-financiară conform devizului de venituri şi cheltuieli (business-plan) astfel, încât acesta să asigure atingerea scopurilor prevăzute de prezentul Regulament şi dezvoltarea sa ulterioară.
43. Devizul de venituri şi cheltuieli (business-plan) se întocmește în conformitate cu prevederile legale în vigoare, se aprobă de către şef, se examinează de Consiliul administrativ și se coordonează cu Fondatorul, iar cel pentru mijloacele provenite din fondurile asigurării obligatorii de asistenţă medicală - se coordonează şi cu Compania Naţională de Asigurări în Medicină, incluzând cota cheltuielilor pentru salarizarea angajaţilor, procurarea medicamentelor, precum şi alte cheltuieli.
44. IMSP Centrul de Sănătate  Dubăsari desfăşoară activitatea economico-financiară pe cont propriu şi poartă responsabilitate patrimonială proprie, în conformitate cu legislaţia şi actele normative în vigoare.
45. Răspunderea IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari faţă de terţi nu se răsfrânge asupra bunurilor primite de la Fondator în baza contractului de comodat.
46. Mijloacele financiare care, la sfârşitul anului bugetar, constituie depăşirea veniturilor asupra cheltuielilor IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, se utilizează pentru atingerea scopurilor regulamentare ale instituţiei în anul următor de gestiune, în conformitate cu prevederile legale, fiind incluse în devizele de venituri şi cheltuieli (business-plan).
47. IMSP Centrul de Sănătăte Dubăsari formează un fond de cel puţin 2% din fondul de salarizare pentru instruirea personalului medico – sanitar şi farmaceutic.
48. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari ţine evidenţa contabilă în conformitate cu standardele naţionale de contabilitate. Evidenţa statistică este întocmită în conformitate cu legislaţia în vigoare. Rapoartele financiare şi statistice se întocmesc şi se prezintă organelor abilitate, în modul şi termenele stabilite.
49. Nerespectarea cerinţelor legate de rapoartele respective sau prezentarea întârziată a acestora atrage după sine răspunderea prevăzută de legislaţia în vigoare.
50. Remunerarea muncii se efectuează în baza actelor normative, care reglementează salarizarea angajaţilor din instituţiile medico-sanitare publice încadrate în sistemul asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală.
 
Capitolul V
CONTROLUL ACTIVITĂŢII

 
51. Controlul corespunderii activităţii IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari cu obiectivele prevăzute în prezentul Regulament se exercită de către Fondator şi Ministerul Sănătăţii.
52. Pentru realizarea controlului activităţii IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari Fondatorul şi Ministerul Sănătăţii este în drept să ceară toate documentele necesare, precum şi explicaţiile de rigoare de la persoanele împuternicite să conducă sau să reprezinte IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, precum şi de la alţi angajaţi ai instituţiei.
53. În caz de depistare a încălcărilor în activitatea IMSP Dubăsari Fondatorul şi/sau persoana responsabilă a Fondatorului și Ministerul Sănătăţii sânt în drept să avertizeze şi să ia deciziile de rigoare în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova.
54. Avertizarea şi decizia va conţine motivele emiterii, cererea de înlăturare a încălcărilor comise sau de evitare a acestora pe viitor.
55. Avertizarea şi decizia se comunică IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari în formă scrisă, cu indicarea termenului în care aceasta este obligată să comunice despre rezultatele examinării şi despre măsurile întreprinse.
56. Controlul respectării legislaţiei financiare şi fiscale se efectuează de către organele abilitate, companiile de audit şi de alte organe de stat în cazurile prevăzute de legislaţia Republicii Moldova.
57. Controlul utilizării mijloacelor financiare provenite din fondurile asigurării obligatorii de asistenţă medicală şi corespunderea volumului şi calităţii serviciilor medicale prestate persoanelor asigurate se efectuează de către Compania Naţională de Asigurări în Medicină în conformitate cu clauzele contractului încheiat între aceştia şi cu prevederile legale în vigoare.
58. Exercitarea controlului nu trebuie să afecteze regimul normal de activitate a IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari.
 
Capitolul VI
REORGANIZAREA ŞI DIZOLVAREA
59. Decizia de reorganizare sau dizolvare a IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari se adoptă de către Fondator, în conformitate cu prevederile legale şi în corespundere cu Nomenclatorul instituţiilor medico-sanitare aprobat de Ministerul Sănătăţii.
60. Procedura şi succesiunea de drept, în cazul reorganizării IMSP Dubăsari se efectuează în conformitate cu legislaţia în vigoare.
61. Persoanele juridice apărute în urma reorganizării pot fi numai instituţii medico-sanitare publice.
62. Reorganizarea se consideră efectuată numai după aprobarea de către Ministerul Sănătăţii a Regulamentelor instituţiilor medico-sanitare publice nou-apărute şi înregistrarea acestuia în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
63. Dizolvarea IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari are ca efect deschiderea procedurii de lichidare. Procedura de lichidare se efectuează în corespundere cu legislaţia în vigoare.
 
Capitolul VII
DISPOZIŢII FINALE
64. Regulamentul se elaborează conform Regulamentului - cadru de organizare și funcționare a IMSP Centrul de Sănătate, se aprobă de către Ministerul Sănătății li se înregistrează la Agenția Servicii Publice.
65. Modificările şi completările la prezentul Regulament intră în vigoare din momentul aprobării lor de către Ministerul Sănătății și înregistrarea de stat conform legislației în vigoare.
 

Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  www.consiliudubasari@gmail.com

CS DUBASARI - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta