Harta site-ului
Ajutor
Biroul Comun de Informaţii şi Servicii o activitate mai eficientă, servicii mai accesibile pentru oameni
Biroul Comun de Informaţii şi Servicii o activitate mai eficientă, servicii mai accesibile pentru oameni

Birourile comune de informaţii şi servicii (BCIS), situate în trei centre raionale, vor fi optimizate şi eficientizate. Aceasta va fi realizat cu sprijinul Centrului de Inovaţii Sociale (Milab) al Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), în parteneriat cu Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică şi Entitatea Naţiunilor Unite pentru Egalitate de Gen şi Abilitare a Femeilor (UN Women).
Astfel, pe 29 martie 2016 a avut un atelier de lucru cu participarea a câte şase prestatori de servicii şi reprezentanţi ai administraţiei raioanelor, selectaţi din trei birouri teritoriale din: Dubăsari, Călăraşi şi Rezina.
Evenimentul face parte dintr-o serie de activităţi în cadrul procesului de reinginerie instituţională şi procedurală a serviciilor publice în baza abordărilor de inovaţii sociale, utilizând platforma Birourilor Comune de Informaţii şi Servicii.
Pe parcursul anilor 2011-2014, de serviciile prestate de BCIS au beneficiat circa 27.000 de persoane. “BCIS a demonstrat a fi un model inovator de prestare coordonată şi sensibilă la dimensiunea de gen a serviciilor, în special pentru beneficiul femeilor, care reprezintă 60% din numărul utilizatorii serviciilor menţionat mai sus, şi a grupurilor vulnerabile ale populaţiei, care reprezintă 80% din utilizatorii de servicii din mediul rural,” a menţionat Ulziisuren Jamsran, Reprezentanta de ţară UN Women.
Pentru a asigura o deservire cât mai amplă şi eficientă a cetăţenilor, precum şi pentru a spori rata de utilizare a serviciilor electronice, a fost iniţiat un proiect-pilot de optimizare a modelului de lucru al BCIS.
“PNUD, prin intermediul MiLab, susţine Guvernul în implementarea Programului de Reformare a Serviciilor Publice prin reingineria serviciilor la nivel central şi îşi propune să extindă aceeaşi abordare şi la nivel local. Credem că este imperativ să implicăm pe cât prestatorii de servicii atât şi oamenii în regândirea modului în care serviciile publice sunt prestate. Astfel, luând în considerare cu atenţie nevoile oamenilor, să modernizăm, şi să facem serviciile mai accesibile şi cost-eficiente, îmbunătăţind astfel experienţa oamenilor şi încrederea în instituţiile publice”, a menţionat Alexandru Oprunenco, specialist politici la PNUD.
Pe parcursul următoarelor luni, MiLab va colabora cu trei BCIS-uri din ţară, care vor parcurge tot procesul de reinginerie. Noul model de prestare a serviciilor, pilotat şi testat, va fi propus spre implementare celorlalte Birouri, 27 la număr.
Elaborarea şi pilotarea conceptului de Birou Comun de Informaţii şi Servicii a început în anul 2010, în cadrul proiectului ”Abilitarea economică a femeilor prin sporirea oportunităţilor de angajare în câmpul muncii”, implementat de UN Women, cu suportul financiar al Guvernului Suediei. În prezent, Birourile reunesc într-un singur loc furnizorii-cheie de servicii guvernamentale, cum ar fi Agenţia de Ocuparea Forţei de Muncă, Direcţia Asistenţă Socială şi Protecţie a Familiei, Casa Teritorială de Asigurări Sociale, Secţia Economică, şi alţi prestatori de servicii publice şi din sectorul privat.

Lasa un comentariu

Nume
Email
Comentarii
Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  dubasari@list.ru

Biroul Comun de Informaţii şi Servicii o activitate mai eficientă, servicii mai accesibile pentru oameni - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta