Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
Platforma de discuții cu cadrele didactice și președinții comisiilor multidisciplinare instituționale Marți, 15 mai, în incinta Centrului de Resurse din LT ,,Ion Creangă”, c.Coșnița a fost organizată platforma de discuții cu educatorii grupelor mari și președinții Comisiilor Multidisciplinare Instituționale (CMI) din instituțiile preșcolare. Activitatea a fost parte a Proiectului „Incluziunea Şcolară şi Socială a copiilor cu dizabilităţi din raioanele Criuleni şi Dubăsari”, implementat de AO FCPS, cu suportul financiar al IM „Swedish Development Partner”. Inițiativa Serviciului de asistență psihopedagogică Dubăsari de a organiza o întrunire pentru beneficiarii din instituțiile preșcolare a fost susținută metodic și logistic de către partenerii fideli – AO ,,Femeia și Copilul – Protecție și Sprijin”, Criuleni. Obiectivele seminarului s-au referit la: identificarea necesităților și oportunităților cadrelor didactice din grădinițe privind implementarea educației incluzive; consultarea documentului ,,Instrucțiunea de aplicare în educația timpurie incluzivă a Metodologiei de evaluare a dezvoltării copilului”. În cadrul discuțiilor, cadrele didactice și președinții CMI au comunicat necesitățile existente în grădinițe privind incluziunea copiilor cu nevoi speciale. Moment important a fost activitatea metodico-interactivă organizată cu participanții la consultarea documentului sus-numit, pentru care au fost propuse următoarele subiecte: Activitatea CMI - prin prisma documentelor aprobate. Roluri și atribuții; Organizarea procesului de evaluare inițială a copilului de vârstă timpurie; Modalități de comunicare eficientă cu părinții în realizarea evaluării inițiale. Participanții au comunicat activ pornind de la experiențele mici pe care le dețin referitor la realizarea evaluării inițiale a copilului, au enumerat anumite dificulțăți cu care se confruntă și anume cele legate de colaborarea cu părinții. Dna Ina Cazacu, coordonator program educație incluzivă AO FCPS, specialiștii Serviciului de asistență psihopedagogică au venit cu suport informațional vizavi de aplicarea corectă a acestei instrucțiuni. Concluzionând, putem spune că eficiența și randamentul activităților desfășurate vor depinde de responsabilitatea, măiestria și implicarea pedagogică prin colaborare și parteneriate sigure cu scopuri comune în implementarea educației incluzive timpurii. Tatiana LUNGU, șef Serviciu de asistență psihopedagogică |
Lasa un comentariu