Harta site-ului
Ajutor
”Eu, familia și societatea”
”Eu, familia și societatea”

MOTTO: ”Copiii sunt ca oglinda: fac tot ce văd și ce aud. Fii o reflexie bună pentru ei”. Kelvin Heath
Orice părinte este dornic să îi ofere copilului său toate avantajele pentru a reuși în viață, atât cele materiale, cât și cele psihice. Iar un copil are nevoie constantă de îndrumare și privește în părintele său un model de urmat. Dezvoltarea personală este calea sigură și eficientă de urmat, atât pentru părinte, care trebuie să fie un exemplu pozitiv pentru copilul său, cât și pentru copil, care își dorește să dezvolte capacități de "om mare".
Rolul unui părinte este de a susţine şi ghida copilul în a-şi urma drumul în viaţă, de a-şi îmbunătăţi calitatea vieţii şi de a-şi îndeplini visele, iar în această etapă a vieţii, acest lucru poate fi tradus prin dezvoltare personală, unul dintre cele mai importante aspecte ale vieţii unui copil. Mai târziu, când copilul va fi mare, îşi va da seama, că dezvoltarea personală înseamnă să afle lucruri despre el şi să-şi îmbunătăţească constant viaţa.
Datoria noastră este aceea de a oferi copiilor instrumente de a se cunoaște, de a privi viitorul cu încredere, de a se înțelege și poziționa ca indivizi, să-i învățăm cum să fie responsabili, să-și poarte de grija lor și altora, să-și exprime liber gândurile și sentimentele fără teama de a rămâne neînțeleși.
Atunci când copiii au ocazia de a experimenta idei în diferite situații și cu o varietate de resurse, ei descoperă conexiuni și ajung la o înțelegere nouă, mai bună și la alte modalități de a face lucrurile. Acest lucru le dezvoltă abilitatea de a gândi critic și, în final, de a pune întrebări și de a găsi soluții creative. 
De aceea, dezvoltarea pe plan personal trebuie să fie o preocupare fundamentală a grădinițelor, începând de la cei mai mici copii și continuând cu copiii de școală. Grădinița trebuie să le ofere genul de educație care să îi pregătească pe copii pentru o viață în permanentă schimbare.
Trebuie să ne preocupe că încă de mici, copiii să fie expuși la cât mai multe situații reale, care să îi ajute să își formeze o impresie corectă și echilibrată despre viață și despre lume. De aceea, activitățile de la grădinițe trebuie să fie completate de un program de activități care să le dezvolte o conștiință socială, abilități de a interacționa și o înțelegere a normelor instituționale și comunitare. În cadrul grădiniței, dezvoltarea personală reprezintă o arie de dezvoltare bine definită, pentru care educatorii planifică activități în mod constant sau o includ drept componentă atitudinală în alte activități. Părinții sunt informați despre aceste activități și sunt încurajați să completeze consecvent demersul grădiniței acasă.
Pentru instruirea cadrelor didactice, pentru un schimb de experiență, la data de 29 noiembrie 2018, în grădinița nr. 3 Pohrebea, s-a desfășurat seminarul teoretico-practic cu genericul ,,Eu, familia și societatea”, la care au fost prezente cadrele didactice din instituțiile de educație timpurie din raion. Participanții la seminar au asistat la activitatea didactică la dezvoltarea personală, educație pentru societate cu tema ,,Animale domestice”, prezentată de Elena Nacul, educator, grupa medie (mixtă) și la activitatea extracurriculară, cu tema ,,Toamna este o poveste”, moderator Neli Bulat, educator grupa pregătitoare (mixtă). 
În cadrul seminarului participanții au ajuns la concluzia că orice problemă devine mai uşoară dacă este discutată şi analizată cu cineva. Copiii trebuie să ştie că nu sunt singuri şi că pot solicita sfatul educatorului, părintelui sau al unuei alte persoane. Iată câteva sfaturi pentru a-i creşte, îngriji şi educa mai bine pe copiii noştri:
• să le oferim dreptul de a fi sprijiniţi când trec prin momente mai dificile;
• să ne gândim că oricât de cuminte şi de bun este un copil, tot apar probleme;
• să fim sinceri cu noi înşine şi vom găsi împreună soluţii;
• să nu-i răpim timpul liber;
• să nu-i imităm pe alţii în ceea ce priveşte petrecerea timpului liber;
• să oferim dragoste, sinceritate şi sprijin necondiţionat.
Dacă admitem că efectul acţiunii educative depinde şi de relaţia dintre educator și copil, că sursele blocajului ţin în mare parte de relaţia dintre aceștia, atunci vom putea acţiona în cunoştinţă de cauză în sensul prevenirii blocajelor şi, respectiv, al deblocării fluxului informaţional.
Majoritatea comportamentelor, mai ales modul în care comunicăm, l-am învăţat cu toţii în copilărie, prin imitarea persoanelor pe care le consideram modele. Primele modele au fost părinţii, apoi educatorii, profesorii. La fel ca şi noi, copiii învaţă să comunice observându-i pe cei din jur. Noi, educatorii, reprezentăm modele pentru mulţi dintre copiii noştri.
În concluzie, comunicarea cu copilul presupune disponibilitate din partea noastră, deschidere, abilităţi de ascultare şi exprimare verbală şi nonverbală a mesajelor.
Mulțumim administrației şi întregului colectiv de educatori ai grădiniţei nr. 3 s. Pohrebea, pentru buna organizare şi desfăşurare a seminarului raional.
Natalia BACIOI, specialist principal metodist SMCFPC, DÎG

Lasa un comentariu

Nume
Email
Comentarii
Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  dubasari@list.ru

”Eu, familia și societatea” - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta