Harta site-ului
Ajutor
Dezvoltarea competenţelor de comunicare şi abilităţilor practice la copii cu CES în cadrul activităţilor din CREI
Dezvoltarea competenţelor de comunicare şi abilităţilor practice la copii cu CES în cadrul activităţilor din CREI

„Sunt doar unul. Sunt totuşi cineva. Nu pot face totul de unul singur, dar pot face ceva. Şi chiar dacă nu pot face totul, nu voi refuza să fac ceea ce-mi stă în putinţă”  ( E. Hale).
Vineri, 7 decembrie anul curent, în incinta Liceului Teoretic Doroţcaia a fost organizat seminarul teoretico-practic cu cadrele didactice de sprijin din instituţiile preuniversitare la tema: ”Dezvoltarea competenţelor de comunicare şi abilităţilor practice la copii cu CES în cadrul activităţilor din CREI ”. Obiectivul seminarului a fost realizarea feedback-ului profesional prin schimbul de experienţă a cadrelor didactice de sprijin în acordarea serviciilor de suport pentru copiii cu cerinţe educaţionale în centrele de resurse pentru educaţia incluzivă. Agenda seminarului a inclus următoarele aspecte:

  1. Terapia ocupaţională „ Obiceiuri şi tradiţii de iarnă”. Moderator  Raisa Ciudin, cadrul didactic de sprijin, LT Doroţcaia.
  2. Individualizarea procesului educaţional. Practici de succes. Moderatori: Irina Potoroca, psihopedagog, pedagog învăţământ preuniversitar, SAP Dubasari.                                                                                  Tatiana Petraş, cadrul didactic de sprijin, gimnaziul Oxentea.
  3. Modalităţi de dezvoltare a comunicării la elevi cu CES. Moderator Irina Potoroca   psihopedagog, pedagog  învăţământ preuniversitar, SAP Dubasari.
În cadrul seminarului teoretico-practic s-a prezentat activitatea practică organizată de către cadrul didactic de sprijin cu copiii cu cerinţe educaţionale speciale în Centrul de resurse pentru educaţia incluzivă, având obiectivul de a dezvolta vocabularul activ, motricitatea fină, auzul fonematic, de a stimula procesele psihice cognitive: atenţia, gândirea, memoria, imaginaţia prin ergoterapie. Copii au fost foarte activi şi creativi, fiecare a confecţionat din hârtie colorată câte un glob pentru Pomul de Crăciun, care a fost agăţată cu bucurie şi mândrie  pe brad la sfârşitul lecţiei. Toţi participanţii au reuşit să se cufunde în atmosfera feerică a sărbătorilor de iarnă. La finele activităţii copiii au fost plăcut surprinşi primind câte un cadou de la elevii liceului clasei a XI-a. La rândul lor,  copiii au oferit mici cadouri simbolice oaspeţilor, confecţionate de ei. Conform agendei seminarului d-na Tatiana Petraş, cadrul didactic de sprijin, gimnaziul Oxentea, s-a împărtăşit cu practica de succes în domeniul educaţiei incluzive şi anume elaborărea şi realizarea Planului educaţional individualizat. În cadrul prezentării s-a efectuat un profund schimb de experienţă dintre cadrele didactice de sprijin. Pedagogii au colectat un model bun de lucru cu copiii cu cerinţe educaţionale speciale pe care cu siguranţă îl vor implementa în instituţiile lor. Ne bucurăm că fiecare instituţie de învăţământ preuniversitar ţine a dărui tuturor copiilor o copilărie frumoasă. Aducem mulţumiri administraţiei LT Doroţcaia pentru organizarea activităţii la un nivel înalt. Serviciul de Asistenţă Psihopedagogică va continua să promoveze şi în continuare implementarea educaţiei incluzive în instituţiile preuniversitare din raionul Dubăsari.
Irina POTOROCA, pedagog învăţământ preuniversitar, Serviciul de asistenţă psihopedagogică

Lasa un comentariu

Nume
Email
Comentarii
Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  dubasari@list.ru

Dezvoltarea competenţelor de comunicare şi abilităţilor practice la copii cu CES în cadrul activităţilor din CREI - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta