BCIS – în acțiune
În conformitate cu programul de activitate al pe data de 28 aprilie anul curent, Echipa Mobilă a BCIS s-a deplasat în localitatea Ustea. Ședința s-a desfășurat în incinta bibliotecii locale din localitate. La solicitarea APL, în componența Echipei Mobile, au fost prezenți reprezentanți ai Inspectoratul muncii, Casa Teritorială de Asigurări Sociale, Agenția de Ocupare a Forței de Muncă Direcției Asistență Socială și Protecție a Familiei, Direcţia Agricultură şi Cadastru, și Secția Administrație și Servicii Publice a Consiliului raional. În cadrul vizitei Echipei Mobile s-au adresat cetățeni, care prioritar au abordat probleme legate de problemele sociale.
În procesul ședinței a fost desfășurată activitatea de stabilire contextului actual al funcționării Biroului Comun de Informații și Servicii din raionul Dubăsari și a obiectivelor procesului de reinginerie a acestui model.
Evenimentul face parte dintr-o serie de activități în cadrul procesului de reinginerie instituțională şi procedurală a serviciilor publice în baza abordărilor de inovații sociale, utilizând platforma Birourilor Comune de Informaţii şi Servicii.
La activitate au participat prestatori de servicii din cadrul BCIS Dubăsari, utilizatori de servicii din raion și specialiști din cadrul Laboratorului de Inovații Sociale MiLab. În cadrul exercițiului împreună cu prestatorii de servicii a fost analizat mecanismul actual de funcționare al BCIS Dubăsari : prestatorii de servicii și-au exprimat opiniile cu privire la avantajele și dezavantajele platformei actuale, au identificat cele mai dezavantajate categorii de populație care necesită suport adițional/ diferit pentru a accesa servicii și au propus modificări care ar putea să îmbunătățească modelul actual.
De asemenea, specialiștii din cadrul MiLab au colectat prin intermediul discuțiilor și chestionarelor opiniile cetățenilor referitor la procesul de oferire a informațiilor și serviciilor prin intermediul platformei BCIS. Chestionarele au vizat opiniile cetățenilor față de accesibilitatea BCIS și a serviciilor oferite prin intermediul acestui model (infrastructură, modalitate de prestare a serviciilor), durata accesării serviciilor, calitatea prestării serviciilor (inclusiv atitudinea și competența funcționarilor publici care activează în BCIS). Informația din chestionare va fi utilizată exclusiv pentru îmbunătățirea procesului de prestare a serviciilor în conformitate cu solicitările și necesitățile cetățenilor, care sunt beneficiarii finali ai acestor servicii.
Acest exercițiu este organizat în 3 raioane pilot: Dubăsari, Călărași și Rezina, dar la solicitare poate fi extins și în alte raioane. Procesul de regîndire și îmbunătățire a platformei Birourilor Comune de Informații și Servicii în termeni instituțional și procedural, prin implicarea directă a beneficiarilor finali ai serviciilor publice, va fi testat și implementat cu ajutorul Laboratorului de Inovații Sociale MiLab (proiect comun PNUD Moldova și Centrul de Guvernare Electronică) și Entității Națiunilor Unite pentru Egalitate de Gen și Abilitare Economică a Femeilor (UN Women), sub egida Cancelariei de Stat a Republicii Moldova.
Secția administrație și servicii publice
Lasa un comentariu