Harta site-ului
Ajutor
SIA „Registrul funcțiilor publice și al funcționarilor publici”,pe ultima sută de metri
SIA „Registrul funcțiilor publice și al funcționarilor publici”,pe ultima sută de metri

Definitivarea Sistemului Informațional Automatizat „Registrul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici” (SIA „Registru”) se află pe ultima sută de metri. Proiectul a ajuns la etapa de acceptanță operațională, care urmează să fie finalizată la începutul lui iulie. Până atunci, pentru „Registrul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici”vor fi dezvoltate circa 24 de rapoarte, care vor facilita obținerea informațiilor din sistem.
În zilele de 30-31 mai a fost finalizată prima etapă de acceptanță operațională a SIA „Registru”, la ea participând specialiștii Companiei „TeamNet International”, care a dezvoltat sistemul, și responsabilii de proiect de la Cancelaria de Stat - consultanții Direcției reforma administrației publice centrale din cadrul Direcției generale coordonarea politicilor, a asistenței externe și reforma administrației publice centrale. Prima etapă de acceptanță operațională a constat în testarea întregii aplicații pe baza unor scenarii-tip. Per total, au fost testate 240 de scenarii, prin intermediul cărora au fost depistate incidente (bug-uri) pe care „TeamNet” le-a soluționat, demonstrând funcționalitatea sistemului.
     Testarea practică a funcționalității sistemului este susținută de către trei autorități publice-pilot, care participă activ la introducerea datelor în sistem. Astfel, o contribuție esențială la procesul de testare a venit din partea Ministerului Justiției și din cea a Ministerului Economiei - autorități ale administrației publice implicate și în procesul de pilotare a sistemului -, lor alăturându-se și Ministerul Tineretului și Sportului care, deși a început mai târziu să introducă datele în sistem, a reușit să obțină rezultate bune.
    Proiectul SIA „Registru” a demarat în august 2011 şi este destinat pentru colectarea, stocarea, actualizarea şi analiza datelor despre funcţiile publice/posturile şi personalul din autorităţile administraţiei publice centrale şi locale în scopul asigurării unui management eficient al personalului în autorităţile publice. În termeni practici, acesta va reprezenta o bază de date comună la care vor avea acces autorităţile publice. Existenţa SIA „Registru” va permite stocarea la nivel centralizat a informaţiei despre funcţiile publice vacante, concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice vacante, statele de personal existente în autoritățile publice, precum și informații relevante despre funcţionarii publici angajaţi în serviciul public - studiile făcute, pregătirea profesională, cursurile de dezvoltare profesională pe care le-au urmat, sancţiunile disciplinare ce le-au fost aplicate sau stimulările acordate. Astfel va fi asigurată transparenţa serviciului public național.

Lasa un comentariu

Nume
Email
Comentarii
Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  dubasari@list.ru

SIA „Registrul funcțiilor publice și al funcționarilor publici”,pe ultima sută de metri - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta