Harta site-ului
Ajutor
Serviciul Arhivă spre atenţia locuitorilor r. Dubăsari
Serviciul Arhivă spre atenţia locuitorilor r. Dubăsari

Serviciul Raional de Arhivă Dubăsari a fost constituit în rezultatul alegerilor locale din 25.05.2003 conform Prevederilor Legii nr.123-XV din 18 martie 2003 ,,privind administraţia publică locală” şi creat în scopul îndeplinirii funcţiilor administraţiei publice locale în domeniul arhivisticii ce reprezintă o unitate structurală a Aparatului Preşedintelui raionului. În activitatea sa Serviciul se călăuzeşte de Constituţia Republicii Moldova, Legea privind Fondul Arhivistic al Republicii Moldova, alte acte legislative juridice ale Republicii Moldova, deciziile Consiliului raional, dispoziţiile Preşedintelui raionului, ordinile şi instrucţiunile Serviciului de Stat de Arhivă al Republicii Moldova precum şi de Regulamentul Serviciului raional de arhivă.
Serviciul raional de arhivă asigură păstrarea, evidenţa şi valorificarea documentelor Fondului Arhivistic al Republicii Moldova, care reflectă istoria raionului Dubăsari.

În perioada acestor 10 ani de activitate au fost realizate mai multe măsuri printre care:
1. A fost efectuată reparaţia şi amenajat biroul şi depozitul de arhivă.
2. A fost întocmită şi aprobată lista nr.1 a instiuţiilor-surse de completare a Fondului arhivistic de stat (total 30 instituţii)
3. Au fost examinate şi coordonate nomenclatoarele instituţiilor incluse în lista nr.1 (30 instituţii)
4. A fost organizată ordonarea documentelor din lista nr.1 în instituţii-surse de completare a Fondului arhivistic.
5. Au fost întreprinse circa 200 de vizite în teritoriu pentru a acorda ajutor practic la ordonarea documentelor la: Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă, Internatul psihoneurologic, Inspectoratul raional pentru seminţe, Inspectoratul veterinar de stat, primării, etc.
6. Au fost preluate documente de arhivă ale instituţiilor din raionul Dubăsari, care se aflau la păstrare în serviciul raional de arhivă Criuleni. În total au fost preluate 627 dosare.
Din 2003 pînă în prezent au fost preluate la păstrare de stat 483 de dosare.
La capitolul „evidenţa de stat a documentelor” a fost întocmite prefeţele şi foile de titlu în următoarele fonduri:
- Direcţiei Învăţămînt (1993-1999)
- Direcţia Finanţe (1992-1999)
- Comitetul Executiv Dubăsari (1993 -1998)
- Primăriei Molovata, Doroţcaia, Oxentea 1993-2003 i-a fost întocmit paşaportul arhivei.

Pe parcursul acestei perioade au fost realizate numeroase cereri cu caracter social-
juridic ale cetăţenilor şi organizaţiilor, fiind eliberate în anul:
- 2004-66 certificate
- 2005-132 certificate
- 2006-141 certificate
- 2007-171 certificate
- 2008-179 certificate
- 2009-510 certificate
- 2010-353 certificate
- 2011-160 certificate
- 2012-228 certificate
Total 1940 certificate

Cetăţenii care au întrebări ce ţin de Serviciul arhivă pot să se adreseze în cadrul audienţei, în zilele de Luni şi Vineri între orele 9:00-16:00 în incinta Consiliului Raional Dubăsari, et.II, biroul nr.201, s.Coşniţa, str.Păcii.

Serviciul arhivă

Lasa un comentariu

Nume
Email
Comentarii
Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  dubasari@list.ru

Serviciul Arhivă spre atenţia locuitorilor r. Dubăsari - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta