Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
Monitorizarea și evaluarea dezvoltării copilului în baza standardelor de dezvoltare pentru copilul de la naștere până la 7 ani În învățământul preșcolar, în anul de studii 2017-2018, vom continua realizarea obiectivelor educației timpurii centrate pe copil, care prevede respectarea și valorificarea unicității copilului, a nevoilor și intereselor fiecăruia, ce vor contribui la formarea unei personalități autonome, tolerante, cooperante, responsabile, creative și flexibile, capabile de a face alegeri și de a decide. Cadrul didactic în parteneriat cu părintele este partenerul ce-l susține, îi satisface necesitățile și interesele copilului, îi crează oportunități de cunoaștere de sine și a mediului înconjurător. Pentru a-i permite fiecărui copil să se bucure de succes, este necesar de a porni de la ceea ce aceștia cunosc, fac, înțeleg pentru a extinde specificul de abilități și atitudini necesare în atingerea standardelor de dezvoltare și învățare la diferite etape de vârstă. Pentru ca persoana implicată în procesul de educație să înțeleagă modul în care învață copilul concret și când este pregătit de a achiziționa noi cunoștințe, este nevoie de un proces continuu de monitorizare și evaluare a dezvoltării acestuia despre care s-a discutat în cadrul atelierului de lucru cu tema: „Monitorizarea și evaluarea dezvoltării copilului în baza SÎDC” desfășurat în sala mică a Consiliului raional Dubăsari la data de 6 septembrie 2017, conform planului de activitate al Secţiei management al curriculumului şi formare profesională continuă din cadrul Direcţiei învăţământ general Dubăsari. Participanții atelierului de lucru au fost metodiștii și directorii instituțiilor de educație timpurie din raion. În cadrul atelierului au fost discutate Instrumentul de monitorizare și evaluare a dezvoltării copilului la diferite etape de vârstă, Fișa de monitorizare și evaluare a dezvoltării copilului, precum și Planificarea învățării. Sper că discuțiile și activitatea practică din cadrul atelierului de lucru se vor reflecta în activitatea tuturor cadrelor didactice din raion. Natalia BACIOI, specialist principal-metodist SMCFPC, DÎG |
Lasa un comentariu