Harta site-ului
Ajutor
Incluziunea școlară - responsabilitate a întregului colectiv
Incluziunea școlară - responsabilitate a întregului colectiv

„Tratează-i pe oameni ca şi cum ar fi ceea ce ar fi trebuit să fie şi ajută-i să devină ceea ce sunt capabili să fie”
J.von Goethe.

Serviciul de Asistenţă Psihopedagogică, conform planului de activitate,  a realizat reevaluarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale care necesită abordare individualizată în procesul de predare- învăţare în Liceul Teoretic “Ştefan cel Mare” Molovata şi în Liceul Teoretic “ Ion Creangă” Coşniţa.
Conform demersului parvenit din aceste instituţii au fost reevaluaţi 8 elevi. Specialiştii SAP au monitorizat progresele cognitive ale elevilor cu cerinţe educaţionale speciale care studiază în baza programelor educaţionale individualizate, venind şi cu careva propuneri concrete de perfecţionare a acestora. În cadrul vizitei specialiştii au acordat asistenţă metodologică cadrelor didactice, cadrelor didactice de sprijin, psihologilor din instituţii pentru a exclude imperfecţiunile care rămân a fi identificate, au discutat cu  părinţii copiilor reevaluaţi despre punctele slabe în domeniul cognitiv şi socio-emoţional, oferind sfaturi, recomandări pentru dezvoltarea lor continuă.
În procesul de implicare a copiilor cu CES în diverse activităţi la lecţii rolul primordial îi aparţine profesorului. Arta educaţiei, pedagogia, afirmă Kant, trebuie să fie raţională, pentru ca fiinţa omenească să se poată dezvolta în aşa mod încât să-şi îndeplinească menirea. De această şansă trebuie să beneficieze orice copil, misiunea de a armoniza procesul respectiv îi revine cadrului didactic.
Succesele obţinute până în prezent în implementarea educaţiei incluzive se datorează faptului că fiecare cadru didactic se apropie de copilul cu CES cu încredere, fiind dispus oricând să-i acorde suportul necesar. Este îmbucurător faptul, că cadrele didactice de sprijin: Merineanu Tatiana, Larionov Ina, au o colaborare strânsă cu profesorii, participă la activităţile din clasă, acordând ajutor copiilor care au anumite dificultăţi în receptarea şi înţelegerea materiei predate sau în realizarea sarcinilor. Pe lângă suportul acordat la ore, cadrele didactice de sprijin organizează activităţi individuale în funcţie de necesităţile de reabilitare şi recuperare ale elevilor cu CES, ajută copiii să-şi dezvolte pe deplin capacităţile proprii şi să depăşească barierele din calea învăţării.
Se poate de menţionat, că instituţiile de învăţământ din raion au devenit integratoare prin faptul că, promovând o pedagogie centrată pe copil, s-au adaptat la particularităţile elevilor cu CES, devenind adevărate şcoli pentru toţi.
 
Irina POTOROCA,
pedagog învăţământ preuniversitar Serviciu de asistenţă psihopedagogică

Lasa un comentariu

Nume
Email
Comentarii
Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  dubasari@list.ru

Incluziunea școlară - responsabilitate a întregului colectiv - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta