Harta site-ului
Ajutor
Cum să stimulăm gândirea critică la preşcolari

Pentru a găsi răspunsuri la delemele cu care se confruntă cadrele didactice în proiectarea activităţilor pe centre, cerinţele psihopedagogice faţă de elaborarea, selectarea şi adaptarea materialelor didactice, la data de 09 noiembrie 2016 în incinta grădiniţei-creşă „Scufiţa roşie” s. Doroţcaia s-a desfăşurat seminarul teoretico-practic raional cu tema: Stimularea gîndirei critice şi capacitatea dobîndirei cunoştinţelor de către preşcolari în cadrul activităţilor independente” conform planului de activitate al Secţiei management al curriculumului şi formare profesională continuă din cadrul Direcţiei învăţămînt general Dubăsari.
La seminar au participat educatorii grupelor medii, metodişti, directori din instituțiile preşcolare  din raionul Dubăsari. Activităţi publice s-au desfăşurat paralel în două grupe de vîrstă mijlocie, moderatori: Nesterov Aurica şi Ciudin Irina. Asistînd, particitanţii au avut posibilitatea să observe structura unei activităţi, diversitatea metodelor şi procedeelor aplicate pe parcursul activităţii, relaţiile educator – copil, copil-copil vizibilă a fost şi colaborarea dintre cei maturi: educator de schimb şi ajutor de educator. Respectarea particularităţilor de vîrstă ale copiilor au motivat realizarea cu succes a obiectivele de referinţă şi operaţionale.
Participanţii la seminar au avut prilejul să asiste şi la măsura extracurs cu tema: „Poieniţa cu poveşti” moderatori: Ivanov Aliona, conducător muzical, Nicolaiev Raisa, educător  grupa mare. Activitatea exracurriculară nu numai că a creat buna dispoziţie tuturor celor prezenţi, ci şi a creat posibilitate copiilor grupei mari să-şi demonstreze cunoştinţele şi capacităţile atît de a dansa, cînta, cît şi realizarea sarcinelor didactice prin intermediul diverselor jocuri dinamice.
Toate activităţile au fost apreciate de către participanţi cu calificativul „foarte bine”.
Sper că cele văzute, auzite în cadrul seminarului teoretico-practic vor avea continuitate în grădiniţele  din raion, pentru ca balanţa să fie mereu echilebrată, pentru a nu crea confuzii în lumea celor mici. E impotant ca efortul educatorilor să se regăsească în servicii educaţionale de calitate oferite copiilor, părinţilor, comunităţii.
Secţia management al curriculumului şi formare profesională continuă aduce mulţumiri administraţiei şi întregului colectiv de educatori ai grădiniţei-creşe „Scufiţa roşie” s.Doroţcaia pentru buna organizare şi desfăşurare a seminarului raional.

Natalia BACIOI,
specialist principal-metodist, DÎG