Harta site-ului
Ajutor
Asigurarea unui proces calitativ de educaţie incluzivă in instituţiile de vârstă timpurie
Asigurarea unui proces calitativ de educaţie incluzivă in instituţiile de vârstă timpurie

Conform planului de activitate, la data de 12 septembrie 2018, specialiştii Serviciului de asistenţă psihopedagogică au participat la activitatea de deschidere a Centrului de Resurse pentru Educație Incluzivă (CREI) în cadrul instituţiei preşcolare „Viorica” s. Pîrîta, r-nul Dubăsari. Datorită derulării  proiectului ,,Asigurarea unui proces de educaţie incluzivă pentru toţi copiii la nivel de instituţie de învăţământ”,  realizat în cadrul Programului finanţat de Uniunea Europeană „Susținerea Măsurilor de Promovare a Încrederii” (SCBM), implementat de PNUD Moldova, copiii cu cerinţe educaţionale speciale vor beneficia de activităţi menite să li se dezvolte încrederea de sine, responsabilitatea, înţelegerea reciprocă bazată pe toleranţă, relaţii de prietenie.
Scopul proiectului a fost asigurarea unui proces calitativ de educaţie incluzivă pentru copiii din instituţia preşcolară,, Viorica” s. Pîrîta şi Şcoala- grădiniţă Municipală Specială nr.44 din oraşul Tiraspol.
Obiectivele proiectului:

  • Dotarea Centrului de Resurse pentru copii cu cerinţe speciale cu echipament necesar în scopul prestării serviciilor psihopedagogice;
  • Realizarea programelor de educaţie parentală şi responsabilizare a părinţilor copiilor, care frecventează instituţiile preşcolare;
  • Sensibilizarea şi formarea cadrelor didactice din instituţiile partenere cu privire la particularităţile de dezvoltare şi cerinţele educaţionale speciale ale copiilor în scopul creării în comun a unui mediu incluziv;
  • Asigurarea parteneriatului dintre ambele instituţii prin planificarea activităţilor comune cu copiii, părinţii, corpul didactic, inclusiv prin schimb de experienţă.
Educaţia incluzivă este cea care oferă o educaţie de bună calitate pentru toţi copiii, fără nici o discriminare. În structurile incluzive copiii ajung să se descurce mai bine, atât din punct de vedere academic, cât şi social. Numai incluziunea poate reduce temerile şi poate construi relaţii de prietenie bazate pe respect, pe sprijin astfel copiii să crească, să se dezvolte personal şi să fie educaţi într-o societate diversificată.

Poduri de încredere peste Nistru - Мосты доверия через Днестр
UNDP Moldova
 
                                                                         Tatiana LAZARI, pedagog preşcolar Seviciul de asistenţă
                                                                         psihopedagogică

Lasa un comentariu

Nume
Email
Comentarii
Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  dubasari@list.ru

Asigurarea unui proces calitativ de educaţie incluzivă in instituţiile de vârstă timpurie - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta