Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
INSTITUŢIA MEDICO - SANITARĂ PUBLICĂ CENTRUL DE SĂNĂTATE DUBĂSARI INSTITUŢIA MEDICO - SANITARĂ PUBLICĂ CENTRUL DE SĂNĂTATE DUBĂSARI Adresa: MD 4572, s. Coşniţa, str. Păcii, 70 D E C I Z I A CR nr. 02-12 din 25.05.2018 Cu privire la aprobarea Regulamentului Instituţiei Medico-Sanitare Publice Centrul de Sănătate Dubăsari REGULAMENTUL INSTITUŢIEI MEDICO - SANITARE PUBLICE CENTRUL DE SĂNĂTATE DUBĂSARICapitolul I Dispoziţii generale
Capitolul II SCOPUL, OBIECTIVELE, ATRIBUŢIILE ŞI TIPURILE DE ACTIVITATE
3. Pentru realizarea scopului şi obiectivelor menţionate IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari are următoarele atribuţii: 1) planificarea serviciilor medicale primare în conformitate cu priorităţile şi necesităţile populaţiei localităţilor deservite; 2) prestarea serviciilor medicale primare în cadrul asigurării obligatorii de asistenţă medicală în conformitate cu contractele încheiate cu Compania Naţională de Asigurări în Medicină şi cu actele normative în vigoare; 3) prestarea serviciilor medicale în cadrul asigurărilor medicale facultative în conformitate cu clauzele contractuale şi prevederile legale; 4) realizarea măsurilor de profilaxie, de tratament al bolilor şi a măsurilor de supraveghere şi reabilitare a pacienţilor în condiţii de ambulator si la domiciliu, în conformitate cu normele stabilite; 5) asigurarea echităţii şi liberei alegeri a medicului de familie; 4. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari prestează serviciile medicale de tipurile şi spectrul stipulate în Nomenclatorul instituţiilor medico-sanitare, aprobat de Ministerul Sănătăţii conform prevederilor art.4 alin.(5) al Legii ocrotirii sănătăţii nr. 411-XIII din 28.03.1995, în conformitate cu normativele de activitate şi tarifele stabilite de Ministerul Sănătăţii.
6) promovarea parteneriatului public–privat în special domeniul îngrijirilor comunitare şi la domiciliu; 7) organizarea măsurilor de mobilizare a comunităţii în susţinerea modului sănătos de viaţă şi diminuarea acţiunii factorilor de risc, de profilaxie a mediului sănătos în localităţi, a surselor publice de apă potabilă; 8) prestarea de servicii medicale contra plată, în baza actelor normative în vigoare; 9) procurarea echipamentului, medicamentelor şi consumabilelor necesare pentru prestarea serviciilor medicale, precum şi a altor bunuri şi servicii necesare pentru activitatea sa, cu respectarea procedurilor legale de achiziţii şi prevederilor prezentului Regulament; 10) organizarea asistenţei cu medicamente şi consumabile a populaţiei, în conformitate cu actele normative în vigoare, evidenţa surselor de apă potabilă din localităţi şi întreprinderea de măsuri pentru dezinfectarea acestora; 11) darea în locaţiune a bunurilor şi încăperilor, trecerea la cheltuieli a mijloacelor fixe şi vânzarea mijloacelor fixe neutilizate în activitatea Centrului de Sănătate Dubăsari, cu acordul Fondatorului; 12) implementarea tehnologiilor moderne orientate spre asigurarea securităţii pacientului şi calităţii serviciilor medicale (utilizarea standardelor, ghidurilor de tratament şi protocoalelor clinice aprobate etc.); 13) colectarea datelor, crearea şi asigurarea gestionării eficiente a bazelor de date privind serviciile medicale prestate şi prezentarea în modul şi termenul stabilite a rapoartelor şi informaţiilor despre activitatea IMSP Centrul de Sănătate către Fondator şi alte structuri administrative competente; 14) monitorizarea indicatorilor principali de sănătate şi raportarea lor în termenele stabilite către Centrul Naţional de Management în Sănătate; 15) încheierea contractelor cu persoane terţe, cu prestatorii de servicii aferente activităţii de bază (reţele de comunicaţii, de canalizare, pază de stat etc.); 16) asigurarea conlucrării cu alţi prestatori de servicii medicale, pentru asigurarea integrităţii şi continuităţii tratamentului, respectarea principiilor de etapizare a asistenţei medicale; 17) organizarea instruirii continuie, şi participarea la conferinţe tematice în domeniile de activitate; 18) este în drept să solicite informaţii, după caz, altor instituţii medicale, referitor la starea sănătăţii pacientului, extrase din fişa medicală, rezultatelor de laborator şi a investigaţiilor efectuate în procesul acordării asistenţei medicale; 19) generalizarea datelor statistice la nivel teritorial; 20) deservirea de către pediatru a copiilor din teritoriu; 21) coordonarea activităţii din domeniul mamei şi copilului la nivel teritorial; 22) deservirea şi coordonarea activităţii din domeniul sănătăţii reproductive şi planificării familiei la nivel teritorial; 23) coordonarea examinării profilactice ginecologice şi screening-ului de col uterin la nivel teritorial; 24) acordarea suportului consultativ-metodic privind organizarea asistenţei medicale primare populaţiei; 25) coordonarea activităţii de promovare a sănătăţii; 26) asigurarea cu asistenţă, la solicitare, la manifestările în masă organizate de Fondator; 27) raportarea periodică privitor la situaţia medicală din teritoriu, inclusiv raportarea imediată a unor cazuri excepţionale cu impact social public; 28) efectuarea altor activităţi permise de legislaţia în vigoare. Capitolul III ORGANELE DE CONDUCERE ŞI DE ADMINISTRARE Secţiunea 1
4. Fondatorul este reprezentat cu drept de semnătură de către Preşedintele raionului. 5. Hotărârile, ordinele şi deciziile Ministerului Sănătăţii, în problemele ce ţin de atribuţiile sale ca organ central de specialitate, în domeniul medicină, sunt obligatorii pentru alte persoane cu funcţii de răspundere ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari. Secţiunea 2 CONSILIUL ADMINISTRATIV
6. Şedinţele Consiliului administrativ pot fi ordinare şi extraordinare. 7. Şedinţele ordinare ale Consiliului administrativ se ţin nu mai rar de o dată pe trimestru. 8. Şedinţele extraordinare ale Consiliului administrativ se convoacă de către Preşedintele consiliului:
10.La şedinţele Consiliului administrativ fiecare membru deţine un vot. Nu se admite transmiterea votului unui membru al Consiliului administrativ către un alt membru al consiliului sau altei persoane. Şedinţele se documentează în procese-verbale, ce se întocmesc de un angajat numit din instituţie şi se semnează de către preşedintele şedinţei. ŞEFUL CENTRULUI DE SĂNĂTATE11. Deciziile Consiliului administrativ se adoptă cu votul majorităţii membrilor consiliului prezenţi la şedinţă Secţiunea 3
1) reprezintă interesele IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, fără procură, în relaţiile cu persoane terţe; 2) asigură executarea actelor legislative şi normative în vigoare, hotărârilor, dispoziţiilor, indicaţiilor şi deciziilor Fondatorului, a Preşedintelui raionului, ale Ministerului Sănătăţii şi Consiliului Administrativ; 3) elaborează strategia de dezvoltare şi planurile anuale de activitate ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari; 4) elaborează organigrama şi statele de personal ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, şi le prezintă spre aprobare Fondatorului, conform normativelor aprobate de Ministerul Sănătăţii; 5) elaborează rapoartele trimestriale şi anuale privind activitatea IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari şi le prezintă pentru examinare şi aprobare Consiliului administrativ; 6) semnează contracte, eliberează procuri, deschide conturi în bănci, gestionează mijloacele financiare ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari; 7) delegă, în bază de procură, unele împuterniciri şi altor angajaţi ai instituţiei; 8) încheie contracte individuale de muncă cu angajaţii IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, conform actelor normative în vigoare, cu excepţia personalului de conducere, care este contractat de Preşedintele raionului; 9) perfectează, coordonează devizul de venituri şi cheltuieli (business-plan) şi modificările la acesta, cu prezentare pentru aprobare către Consiliul Administrativ; 10) prezintă propuneri privind reprofilarea, reconstrucţia, extinderea, reutilarea tehnică, trecerea la cheltuieli a bunurilor IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari; 11) asigură folosirea eficientă, economică a bunurilor, unităţilor de transport a IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari; 12) asigură organizarea şi coordonarea procesului diagnostic-curativ conform standardelor, normativelor şi instrucţiunilor aprobate de Ministerul Sănătăţii; 13) asigură prestarea de servicii medicale în volumul şi de calitatea prevăzută în Programul unic în protocoalele şi ghidurile de tratament aprobate de Ministerul Sănătăţii; 14) organizează dirijarea fluxului de pacienţi, pentru accesul populaţiei la asistenţă medicală primară, spitalicească şi specializată de ambulator; 15) asigură conlucrarea şi continuitatea în prestarea de servicii medicale primare populaţiei cu serviciile de asistenţă medicală urgentă prespitalicească, asistenţa medicală spitalicească şi specializată de ambulator etc., în conformitate cu actele normative în vigoare; 16) organizează şi asigură acordarea asistenţei medicale mamei şi copilului, prestează servicii de sănătate a reproducerii, în conformitate cu actele normative în vigoare; 17) asigură coordonarea supravegherii maladiilor de către medicul de familie, în conformitate cu actele normative în vigoare; 18) asigură supravegherea, de comun cu medicul specialist de profil, a maladiilor ce depăşesc competenţa medicului de familie, în conformitate cu actele normative în vigoare; 19) asigură integrarea serviciilor de sănătate prietenoase tinerilor şi serviciilor de sănătate mintală în asistenţa medicală primară, integrarea acestor servicii la nivel de comunitate; 20) raportează Preşedintelui raionului privind activitatea sa şi a structurilor din subordine; 21) asigură monitorizarea indicatorilor de activitate şi întreprinde măsuri concrete pentru ameliorarea acestora; 22) evaluează calitatea asistenţei medicale prestate şi participă la asigurarea procesului de evaluare şi acreditare a instituţiei, la apărarea drepturilor pacienţilor şi a lucrătorilor medicali; 23) se preocupă de implementarea în practică a realizărilor ştiinţei medicale, inclusiv metodelor noi de diagnostic, profilaxie şi tratament, bazate pe tehnologii moderne; 24) poartă răspundere disciplinară, administrativă şi penală pentru încălcarea prevederilor actelor legislative şi normative în procesul gestionării activităţii economico – financiare şi operative a IMSP Centrul de Sănătate; 25) emite ordine şi dispoziţii, în limita competenţei, obligatorii pentru toţi salariaţii IMSP Centrul de Sănătate; 26) deleghează prin ordin unele atribuţii, conform competenţei, şefului adjunct al Centrului de Sănătate pe probleme medicale; 27) organizează conferinţe, seminare în problemele actuale ale medicinii; 28) asigură activitatea, prezintă subiecte pentru discuţii la Consiliile medicale, consfătuirile de lucru ale IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari. 29) prezintă subiecte pentru discuţii la Consiliul Medical raional. 5. În caz de vacanţă a funcţiei de şef ori în alte cazuri, atribuţiile conducătorului instituţiei stipulate în punctul 36 al prezentului Regulament, precum şi alte atribuţii şi împuterniciri ale conducătorului instituţiei prevăzute de legislaţie., pot fi delegate prin ordinul Fondatorului unei alte persoane. 6. Şeful IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari este supus evaluării anuale a performanţelor profesionale şi nivelului de îndeplinire a indicatorilor de performanţă ai activităţii instituţiei stabiliţi în sarcina acestuia, de către Fondator în conformitate cu legislaţia în vigoare. Capitolul IV PATRIMONIUL ŞI ACTIVITATEA ECONOMICO-FINANCIARĂ
2) cont bancar pentru mijloacele obţinute în urma prestării de servicii contra plată, inclusiv cele prestate peste volumul prevăzut de Programul unic al asigurării obligatorii de asistenţă medicală. 12. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari îşi planifică activitatea sa economico-financiară conform devizului de venituri şi cheltuieli (business-plan) astfel, încît acesta să asigure atingerea scopurilor prevăzute de prezentul Regulament şi dezvoltarea sa ulterioară. 13. Devizul de venituri şi cheltuieli (business-plan) se întocmesc în conformitate cu prevederile legale în vigoare, se aprobă de către şef, se examinează de Consiliul administrativ, iar cel pentru mijloacele provenite din fondurile asigurării obligatorii de asistenţă medicală se coordonează şi cu Compania Naţională de Asigurări în Medicină, incluzînd cota cheltuielilor pentru salarizarea angajaţilor, procurarea medicamentelor, precum şi alte cheltuieli. 14. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari desfăşoară activitatea economico-financiară pe cont propriu şi poartă responsabilitate patrimonială proprie, în conformitate cu legislaţia şi actele normative în vigoare. 15. Răspunderea IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari faţă de terţi nu se răsfrînge asupra bunurilor primite de la Fondator în baza contractului de comodat. 16. Mijloacele financiare care, la sfârşitul anului bugetar, constituie depăşirea veniturilor asupra cheltuielilor IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari, se utilizează pentru atingerea scopurilor regulamentare ale instituţiei în anul următor de gestiune, în conformitate cu prevederile legale, fiind incluse în devizele de venituri şi cheltuieli (business-plan). 17. IMSP Centrul de Sănătăte Dubăsari formează un fond de cel puţin 2% din fondul de salarizare pentru instruirea personalului medico – sanitar şi farmaceutic. 18. IMSP Centrul de Sănătate Dubăsari ţine evidenţa contabilă în conformitate cu standardele naţionale de contabilitate. Evidenţa statistică este întocmită în conformitate cu legislaţia în vigoare. Rapoartele financiare şi statistice se întocmesc şi se prezintă organelor abilitate, în modul şi termenele stabilite. 19. Nerespectarea cerinţelor legate de rapoartele respective sau prezentarea întîrziată a acestora atrage după sine răspunderea prevăzută de legislaţia în vigoare. 20. Remunerarea muncii se efectuează în baza actelor normative, care reglementează salarizarea angajaţilor din instituţiile medico-sanitare publice încadrate în sistemul asigurării obligatorii de asistenţă medicală. Capitolul V CONTROLUL ACTIVITĂŢII
Capitolul VI REORGANIZAREA ŞI DIZOLVAREA
Capitolul VII DISPOZIŢII FINALE
|