Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
Necesitățile cadrului didactic de sprijin în implementarea educației incluzive „Este uimitor ce pot face oamenii obişnuiţi dacă se apucă de treabă fără idei preconcepute.” — Charles F. Kettering Miercuri, 04 aprilie 2018, Serviciul de asistență psihopedagogică Dubăsari, în parteneriat cu AO,, Femeia și Copilul – Protecție și Sprijin Criuleni, a organizat platforma de discuții cu subiectul ,,Necesitățile cadrului didactic de sprijin în implementarea educației incluzive” cu participarea cadrelor didactice de sprijin și a președinților comisiilor multidisciplinare intrașcolare din instituțiile preuniversitare din r-ul Dubăsari. Activitatea a fost realizată și moderată de către Ina Cazacu, coordonatoare de progarm Educație Incluzivă AO ,,FCPS” Criuleni și Tatiana Lungu, șef Serviciu de asistență psihopedagogică Dubăsari. În cadrul discuțiilor, cadrele didactice de sprijin și președinții CMI au fost provocați să realizeze o autoevaluare minuțioasă a eficienței activității lor, în dependență de resursele existente în școală. În acest sens, cadrele didactice de spijin din raionul Dubăsari au comunicat necesitățile existente în școală privind incluziunea copiilor cu nevoi speciale. Prin cele mai stringente necesități participanții au menționat birotică, materiale și jocuri didactice, cărți și caiete de sarcini pentru lucru cu copii-softuri, echipament adaptat pentru asistența copiilor cu paralizie cerebrală infantilă, psiholog și logoped în fiecare instituție. Specialiștii serviciului de asistență psihopedagogică au organizat un atelier prin intermediul căruia cadrele didactice de sprijin au analizat reglementările metodologice ale activității CDS în instituțiile de învățământ general prevăzute în ordinul 209 din 27.02.18 al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării. De asemenea un alt aspect important, a fost pus in discuție de către dna Tatiana Lungu, nomenclatorul activității președinților comisiilor multidisciplinare intrașcolare. A fost reexaminată lista atribuțiilor și oferite sugestii pentru eficientizarea activității cu referire la determinarea și înaintarea spre aprobare a Consiliului profesoral, a condițiilor de promovare a elevilor cu CES în clasa următoare și de admitere a acestora la examenele de finalizare a studiilor, precum și informarea permanentă a părinților /reprezentanților legali despre schimbările și progresul copilului. Pe marginea chestionarelor completate de cadrele didactice de sprijin va fi elaborat un raport care va fi comunicat Direcției învățământ general în scopul identificării strategiilor și modalităților eficiente pentru activitatea cadrelor didactice de sprijin. Aducem sincere multumiri AO ,,Femeia și Copilul-Protecție și Sprijin” Criuleni în persoana dnei Ina Cazacu pentru realizarea cu succes a atelierului. Natalia PISARI, psihopedagog SAP |
Lasa un comentariu