Harta site-ului
Ajutor
DIFERENŢIEREA ŞI INDIVIDUALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DE PREDARE-ÎNVĂŢARE-EVALUARE LA DISCIPLINA INFORMATICA
DIFERENŢIEREA ŞI INDIVIDUALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DE PREDARE-ÎNVĂŢARE-EVALUARE LA DISCIPLINA INFORMATICA

Conform planului de activitate al DÎG, la data de 28 aprilie 2017, în L.T. ,,Ion Creangă”,  Coşniţa s-a organizat şi desfăşurat un seminar teoretico - practic raional cu participarea profesorilor de informatică cu tema: ,,DIFERENŢIEREA ŞI INDIVIDUALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DE PREDARE-ÎNVĂŢARE-EVALUARE LA DISCIPLINA INFORMATICA. La seminar au participat 12 cadre didactice.
             La prima etapă a agendei seminarului, a fost prezentată o oră publică în clasa a VII-a, profesor Elena Imihteev.
             La a doua etapă a agendei s-a efectuat de către cadrele didactice prezente la seminar, analiza orei publice, reieşind cu concluzia, că dacă profesorul respectă ideile şi convingerile elevilor, îl determină pe elev să aibă mai mult respect pentru propria lui gândire şi faţă de procesul de învăţământ în care este implicat. Implicarea activă a elevilor în procesul de învăţare necesită  promovare permanentă, deoarece este un element esenţial al gândirii critice şi creative. Gândirea se desfăşoară cel mai bine într-o atmosferă lipsită de riscuri, în care ideile sunt respectate. De aceea profesorul va trebui să demonstreze că şi ideile greşite fac parte din procesul de gândire, iar ridiculizarea ideilor nu va fi tolerată, deoarece aceasta sufocă gândirea prin inducerea unui sentiment de risc personal.
La a treia etapă a seminarului profesorii au participat în cadrul unui training cu tema: "Evaluarea asistată de calculator". Pe parcursul desfăşurării trainingu-lui s-a demonstrat ,că evaluarea în învăţământ este delicată datorită impactului pe care îl are asupra elevilor. Acest proces complex poate păstra atractivitatea şi dinamica activităţilor de predare-învăţare prin introducerea Tehnologiei Informaţiei şi a Comunicării în cadrul său. O dată cu evoluţia societăţii, calculatorul a devenit foarte utilizat, aducând o serie de avantaje prin folosirea acestuia în activităţile de evaluare: obiectivitatea evaluării rezultatelor, feed-back imediat pentru elev şi profesor, întocmirea diagnozei, elevii îşi expun în mod independent cunoştinţele, diminuarea emoţiilor. Există o serie de programe ce se pliază pe cerinţele educaţionale ale profesorilor şi elevilor cu ajutorul cărora se pot crea teste, chestionare, jocuri. Printre acestea se numără Hot Potatoes, ProProfs sau Classtools, Moodle, Testmoz etc.
             Aduc sincere mulţumiri managerului L.T. ,,Ion Creangă”, Coşniţa, domnului Tudor Verlan, pentru condiţiile oferite în desfăşurarea acestui seminar şi tuturor participanţilor, care    s-au implicat productiv  în această activitate.
 
                                                                       Elena FILIPENCO,
                                                                      Specialist metodist, DÎG Dubăsari

Lasa un comentariu

Nume
Email
Comentarii
Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  dubasari@list.ru

DIFERENŢIEREA ŞI INDIVIDUALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DE PREDARE-ÎNVĂŢARE-EVALUARE LA DISCIPLINA INFORMATICA - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta