Istoria raionului
Harta
Simbolica
Paşaportul raionului
Cetăţeni de onoare
Patrimoniul cultural şi turistic
Raionul în mass-media
Dezvoltarea personală a copiilor cu cerințe educaționale speciale în orientarea profesională „Este uimitor ce pot face oamenii obişnuiţi dacă se apucă de treabă fără idei preconcepute”. — Charles F. Kettering Marți, 21 noiembrie 2017, conform planului de activitate al Serviciului de Asistenţă Psihopedagogică a fost organizat, în LT „Ștefan cel Mare” Molovata, seminarul teoretico- practic destinat cadrelor didactice de sprijin din instituţiile preuniversitare la tema: ,,Dezvoltarea personală a copiilor cu cerințe educaționale speciale în orientarea profesională”. Obiectivele seminarului:
Agenda seminarului a inclus următoarele aspecte:
Orientarea profesională este acea activitate în cadrul căreia o persoană este ajutată să se dezvolte personal și profesional și să accepte o imagine completă despre sine, despre rolul său în societate, despre formarea profesională, testarea concepțiilor acesteia a aptitudinilor și transformarea lor în conformitate cu realitatea înconjurătoare, astfel încât acea persoană să obțină satisfacții și motivație în muncă și să aibă o dezvoltare încurajatoare atât pentru el ca individ/ă în societate. Un obiectiv foarte important al educaţiei incluzive este şi orientarea profesională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale după absolvirea instituţiilor preuniversitare. Cu acest scop a fost organizat acest seminar cu cadrele didactice de sprijin pentru a acorda suport informaţional şi practic copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în centrele de resurse a educaţiei inclusive în orientarea profesională conform abilităţilor şi aptitudinilor a acestor copii. În cadrul acestei activităţi copiii au făcut cunoştinţă cu varietatea profesiilor, cu profesiile cele mai solicitate în Republica Moldova, cu şcolile de meserii din republică . De asemenea copiii au confecţionat un album al profesiilor “În lumea profesiilor” cu informaţii despre profesii şi meserii. Cadrele didactice de sprijin au colectat un model foarte bun de lucru cu copiii pe care cu siguranţă îl vor implementa în instituţiile din care vin fiecare. S-a realizat o debrifare a activităţii plănuite, unde cadrul didactic de sprijin d-na Tatiana Merineanu s-a atribuit calificativul Excelent. Aducem mulţumiri administraţiei LT „Ştefan cel Mare” Molovata pentru organizarea activităţii la un nivel foarte înalt. Serviciul de Asistenţă Psihopedagogică va continua să promoveze în continuare cu succes implimentarea educaţiei incluzive în instituţiile preuniversitare din r-ul Dubăsari. Natalia PISARI, psiholog, Serviciul de asistență psihopedagogică |
Lasa un comentariu